حکم جدید وزیر بهداشت برای «سیماسادات لاری»

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی را به عنوان رئیس یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، در حکم دکتر سعید نمکی آمده است: «نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند سرکارعالی درحوزه فعالیت‌های فرهنگی، به موجب این ابلاغ، سرکارعالی به عنوان «رئیس یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به درگاه باری تعالی و تحت عنایات حضرت ولی‌عصر (عج) و با مشارکت دانشگاهیان و برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از توان، تجربه و همکاری آنان، یازدهمین جشنواره نیز همانند دوره‌های گذشته به نحو شایسته و مطلوب برگزار شود. سلامتی و توفیق روز افزون شما را در راه اعتلای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، از درگاه ایزد منان خواستارم.»


[ بازدید : 42 ]
[ يکشنبه 26 مرداد 1399 ] [ 14:11 ] [ سارا ]

دانشگاه تربیت مدرس در جستجوی افراد نخبه در سطح بین المللی

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه در این دانشگاه به همکاری با ایرانیان غیر مقیم توجه ویژه ای داریم گفت: دانشگاه در جستجو و کشف افراد نخبه در سطح جهانی و بین المللی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی احمدی امروز در نشستی خبری که به صورت آنلاین و مجازی در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران برگزار شد، عنوان کرد: ما همواره در این دانشگاه به حرکت از دانشگاه آکادمیک به دانشگاه نوآور و فناور توجه ویژه ای داریم. 

وی اظهار داشت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در راستای پشتیبانی از محققان پسا دکترا، همکاری های زیادی با دانشگاه داشته است به طوریکه در سال های گذشته این صندوق از ۲۰ محقق پسادکتری حمایت کرده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه ای که با صندوق حمایت از پژوهشگران منعقد شد، بیان کرد: انعقاد این تفاهم نامه نیز در راستای حمایت از محققان پسا دکتری است که تحقیقات خود را یک سال و نهایتا دو سال با تسهیلات اعطایی از سوی صندوق  انجام دهند و جذب دانشگاه تربیت مدرس شوند.

همکاری با ایرانیان غیر مقیم در دانشگاه

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه در دانشگاه سابقه همکاری با نخبگان غیرمقیم را داشته ایم، گفت: این فرصت همکاری با کمک صندوق فراهم شده که قرار است از نظر کیفیتی ارتقا پیدا کند و بیش از گذشته  با متخصصان غیر مقیم در دانشگاه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه در دوره تحصیلات تکمیلی به رشته های بین رشته ای توجه ویژه ای داریم، گفت: تمام رشته های پزشکی، فنی مهندسی، گروه پایه و ... همواره با یکدیگر در ارتباط هستند.

احمدی با بیان اینکه آینده علم و فناوری در حوزه فناوری های همگرا (بیو،نانو،آی تی، علوم شناختی) است، گفت: در این دانشگاه نیز توجه ویژه ای به این فناوری ها می شود. 

وی با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه های خارجی از کشور به صورت مختصر با دانشگاه تربیت مدرس ارتباط دارند، گفت: در این دانشگاه شرایطی را توسط اساتید به وجود آورده ایم که بتوانیم با آنها ارتباط داشته باشیم و تحقیقات را با همکاری یکدیگر انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه در جستجو و کشف افراد نخبه در سطح جهانی و بین المللی است، گفت: با شبکه ای که بین اساتید و محققان خارج از کشور ایجاد شده افراد بالقوه و توانمندی توانسته اند با دانشگاه ارتباط بگیرند و یا دوره پسادکتری خود را در این دانشگاه بگذرانند. 

احمدی تاکید کرد: بنا داریم با همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و  با ارائه تسهیلاتی به آنها بتوانیم ارتباط با دانشگاه های خارج از کشور و ایرانیان مقیم خارج را با دانشگاه برقرار کنیم.

به گزارش مهر، در برنامه امروز تفاهم نامه ای توسط رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و رئیس دانشگاه تربیت  مدرس منعقد شد. این تفاهم نامه در راستای اجرای ۱۵ طرح تحقیقاتی، ۳۰ طرح تحقیقاتی پسا دکتری، ۳۰ رساله دکتری در راستای سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی صندوق حمایت از پژوهشگران و ایجاد لینک پرتال‌های دانشگاه تربیت مدرس و این صندوق برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست اجرا به امضا رسید.

اعتبار مالی این تفاهم نامه به صورت مشترک توسط طرفین به نسبت ۷۰ درصد صندوق و ۳۰ درصد دانشگاه تامین خواهد شد.


[ بازدید : 33 ]
[ يکشنبه 26 مرداد 1399 ] [ 14:09 ] [ سارا ]

4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد!

4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد!


1) بايد در يادها بماند. 

اولين ويژگي كه نام برند شما بايد داشته باشد اين است كه بايد در خاطره هاي مشترياني كه نام آن را شنيده اند بماند. اين نام بايد به گونه اي باشد كه افرادي كه به عنوان مشتري به شركت شما مي آيند بايد بتوانند تا اين نام را در ذهنشان به خاطر بسپارند.

البته انتخاب كردن نامي كه براي برند انتخاب مي كنيد بستگي به پارامترهاي مختلفي دارد از جمله انتخاب اين نام بستگي به نوع تجارت و شركتي كه داريد و نوع فرآورده هايي كه توليد مي كنيد (و يا نوع سرويس هايي كه ارايه مي دهيد) و عوامل مختلف و متعدد ديگري دارد ولي شما بايد با توجه به تمام اين پارامترها و عوامل كاري كنيد كه نام برندي كه براي خودتان انتخاب مي كنيد به گونه اي باشد كه افرادي كه به عنوان مشتريان شما شناخته مي شوند بتوانند آن را به خاطر بسپارند. معمولا گفته مي شود كه نام هايي كه كمتر از سه بخش هستند؛ بيشتر از نام هايي كه داراي چهار بخش يا بيشتر از چهار بخش هستند در يادها مي مانند بنابراين كوتاه بودن نام را فراموش نكنيد!


2) "منحصر به فرد بودن" عامل مهمي است! 

يكي ديگر از عواملي كه در بالا بردن و يا پايين آوردن كيفيت نام برند تاثير بسيار زيادي دارد منحصر به فرد بودن اين نام مي باشد. شما بايد كاري كنيد كه نام برندتان منحصر به فرد باشد. به اين معني كه با توجه به نوع شركتي كه داريد و نوع كارهايي كه انجام مي دهيد بايد نام برند را به گونه اي انتخاب كنيد كه نسبت به نام هاي ديگري كه در اين رابطه وجود دارند حالت منحصر به فرد بودن بيشتري داشته باشد. به عنوان يك مثال بسيار مناسب از نامي كه حالت منحصر به فرد دارد؛ نام برند "گوگل" را درنظر مي گيريم. اين برند داراي نامي كاملا منحصر به فرد مي باشد كه نشان دهنده اين است كه اين نام نام موفقي در اين رابطه مي باشد.

بنابراين در صورتي كه شما مي خواهيد نامي را براي شركتتان انتخاب كنيد بهتر است كاري كنيد كه اين نام حالت منحصر به فرد داشته باشد كه البته در اينجا ميزان خلاقيتي كه فرد دارد هم مي تواند تاثير زيادي را بر روي منحصر به فرد بودن اين نام داشته باشد و در اين راه بايد خلاقيت خودتان را هم نشان دهيد.


3) به كوتاهي نام توجه كنيد. 

از ديگر پارامترهايي كه بايد حتما به هنگام انتخاب كردن نام يك شركت به آن توجه داشته باشيد؛ كوتاه بودن نام است. به عنوان مثال، نام ناسا را درنظر بگيريد. NASA مخفف عبارت National Aeronautics and Space Administration به معني "مديريت بخش هوانوردي و فضايي ملي" مي باشد كه به صورت خلاصه حرف اول از هر كدام از كلمات اين عبارت انتخاب شده است و نهايتا يك نام ساده و كوتاه بوجود آمده است كه ما آن را به عنوان ناسا مي شناسيم. بنابراين حتي در صورتي كه شما بخواهيد نام هايي را براي شركت خودتان انتخاب كنيد كه داراي بخش هاي طولاني باشند مي توانيد با مخفف كردن آنها را كوتاه كنيد. مثال ديگري در اين رابطه شركت Skype مي باشد. اين نام مخفف عبارت Sky Peer-to-Peer مي باشد كه اشاره به تكنولوژي دارد كه در آن مي توان با استفاده از تجهيزات هوايي كاري كرد كه افراد به صورت تصويري با همديگر تماس برقرار كنند. اما اين نام به صورت مخفف بكار برده شده است به اين دليل كه استفاده نام به اين شيوه مي تواند مفيدتر باشد.


4) زبان محلي خودتان را هم درنظر داشته باشيد. 

درست است كه انگليسي زبان رسمي در بسياري از مجامع مي باشد ولي شما مي توانيد براي اينكه ارتباط صميمي تري را با مشتريانتان برقرار كنيد در برخي از اوقات از زبان غيرانگليسي هم استفاده كنيد. به عنوان مثالي در اين رابطه مي توان BMW را مثال زد. اين نام مرتبط با واژه هاي غيرانگليسي Bayerische Motoren Werke مي باشد. و يا مثال ديگر در اين رابطه شركت Ikea مي باشد.

در هر صورت، بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه يكي از مهم ترين پارامترهايي كه مي تواند در آينده تعيين كننده ميزان موفقيت و يا شكست شما در كارهايتان باشد؛ پارامتر نامي است كه شما براي برندتان انتخاب مي كنيد. در صورتي كه نامي كه براي برندتان انتخاب كرده ايد مناسب باشد و به گونه اي باشد كه توجه مخاطبين به آن جلب شود؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه كارتان به خوبي پيش رود و در صورتي كه پارامترهاي ديگر را هم داشته باشيد؛ مي توانيد يك شركت موفق داشته باشيد اما در صورتي كه نامي كه براي برندتان انتخاب مي كنيد نامي نامناسب باشد حتي در صورتي كه پارامترهاي ديگر را هم رعايت كنيد؛ شانس موفقيتتان پايين است.


[ بازدید : 45 ]
[ شنبه 25 مرداد 1399 ] [ 13:37 ] [ سارا ]

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

 

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

 

1) برای خودتان یک برنامه ریزی منظم درست کنید.

هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی دقیق و منظم پیش نمی‌رود. مخصوصاً کارهای علمی کارهایی هستند که شما برای اینکه آنها را انجام دهید باید حتماً برای انجام دادنشان برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشید. بنابراین برای اینکه این کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را بتوانید به خوبی پیش ببرید؛ باید در ابتدا برای خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید. در این برنامه ریزی منظم باید برای خودتان مشخص کنید که هر بخش از کار را در چه زمانی باید به اتمام برسانید. این کار به شما کمک می کند تا دقیقا بدانید که می خواهید چکار کنید و وقتی که برای این کار گذاشته‌اید به هدر نرود و کار انجام پایان نامه  به خوبی پیش برود.

البته شما باید سعی کنید تا به این برنامه ریزی که برای خودتان انجام داده اید عمل کنید تا این برنامه ریزی برای شما حالت جدی پیدا کند. در غیر این صورت خودتان برای برنامه ای که برای خود ایجاد کرده اید ارزشی قایل نمی‌شود بنابراین وقتتان به هدر می‌رود. پس داشتن یک برنامه‌ریزی منظم برای انجام کارها یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای نوشتن پایان نامه باید درنظر داشته باشید.

2) بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید.

اکنون که برای خودتان یک برنامه منظم ایجاد کرده‌اید زمان آن رسیده است که بدون اینکه کوچکتری واهمه ای از انجام کار داشته باشید؛ شروع به نوشتن پایان نامه کنید. بسیاری از افراد هستند که هنگامی که به این مرحله می‌رسند دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ممکن است تنها در مرحله برنامه ریزی متوقف شوند و هرگز برنامه‌های خودشان را عملی نکنند. این موضوع به این دلیل است که این افراد از انجام دادن کار به شیو عملی شدیداً می‌ترسند. شما نباید از این دسته افراد باشید. شما باید بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید و کار را به شکل عملی انجام دهید. نداشتن ترس از انجام پایان نامه به شیوه عملی خصوصیتی است که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری باکیفیت و مناسب داشته باشید باید این خصوصیت را داشته باشید. شما باید دلایلی را که منجر شده اند که شما در کارتان تأخیر داشته باشید بشناسید و سعی نمایید تا این دلایل را بررسی و برطرف کنید و به این شیوه کار عملیتان را آغاز کنید.

3) فراموش نکنید که آن چه که می‌نویسید؛ پایان نامه نهایی شما نیست و تنها چک نویس شماست!

بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند که در صورتی که کار را به صورت عملی انجام دهند و در صورتی که پایان نامه شان را بنویسند دیگر نمی توانند آن را تغییر دهند! این تصور یک تصور کاملاً اشتباه است به این دلیل که شما باید بارها و بارها پایان نامه خودتان را بنویسید و دوباره آن را تغییر دهید. این مرحله ها مرحله های کلیدی هستند که هر فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید این مرحله ها را طی کند. بنابراین شما هم باید این مرحله ها را طی کنید. دوباره و دوباره نوشتن پایان‌نامه و تغییر دادن آن به شکل مداوم یک موضوع عادی برای افرادی است که می‌خواهند پایان نامه بنویسند. بنابراین سعی کنید در نوشتن اولین چک نویس‌های پایان نامه تان وسواس نداشته باشید و فکر نکنید که دیگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید! چون حقیقتاً این گونه نیست. حقیقت این است که در طول مدتی که دارید بر روی پایان نامه کار می کنید بارها و بارها آن را تغییر خواهید داد، بنابراین نگران وجود مشکلاتی در نسخه‌های اولیه و چک نویس‌ها نباشید.

4) انعطاف پذیر باشید.

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است که شما باید در کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری انعطاف داشته باشید. به این معنی که در صورتی که در طول پروسه برنامه ریزی‌تان برایتان مشکلی پیش آمد، باید سعی کنید تا این مشکل را حل کنید بدون اینکه احساس کنید که از برنامه تان عقب افتاده اید و بدون اینکه احساس ترس و یا افسردگی داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است شما برای خودتان یک برنامه ریزی کرده باشید که تا زمان مشخصی، میزان مشخصی از کار پیش بروید. اما در میانه راه برایتان اتفاقی بیفتد که به طور کلی مسیر برنامه ریزی شما را تغییر دهد. در چنین وضعیتی، شما در صورتی که انعطاف پذیری لازم برای این کار را نداشته باشید ممکن است دچار مشکل شوید و ممکن است از ادامه راه منصرف شوید و یا اینکه ممکن است فکر کنید که ادامه دادن این کار برایتان بیهوده می باشد. این در صورتی است که اگر شخص انعطاف پذیری باشید به راحتی می توانید این مشکل خودتان را حل کنید و به راهتان ادامه دهید.

5) بخش مقدمه پایان نامه را آخر همه بنویسید.

نوشتن بخش مقدمه برای پایان نامه تان کار آسانی می باشد. بنابراین بهتر است که به سرعت از این بخش عبور کنید و به سراغ بخش‌های دیگری بروید که برایتان سخت‌تر می‌باشد. این موضوع مخصوصاً برای آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند تا پایان نامه‌هایی بنویسند که از نظر محتوایی خیلی سنگین می باشند صدق می‌کند. در چنین مواردی شما باید در ابتدا به سراغ بخش سنگین و سخت کارتان بروید و بخش راحت پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری که همان بخش معرفی و مقدمه می باشد را برای آخر کار رها کنید.

در صورتی که شما بخواهید بخش‌های پایان نامه را به ترتیب انجام دهید؛ ممکن است در ابتدا که نوبت به بخش اول کار است (بخش مقدمه) زمان زیادی را صرف این بخش کنید بنابراین وقتی که به بخش های سخت کار (که در حقیقت بخش های اصلی و بدنه اصلی پایان نامه می باشند) رسیدید؛ وقت کمی داشته باشید که به این بخش ها بپردازید بنابراین همین موضوع ممکن است باعث شود که در نوشتن پایان نامه دچار مشکل شوید و یا اینکه پایان نامه ای که می نویسید از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. بنابراین سعی کنید بخش اصلی پایان نامه را اول از همه انجام دهید.

6) به خودتان استراحت بدهید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند پایان نامه بنویسند مرتکب می شوند این است که آنها فکر می‌کنند که کار نوشتن پایان نامه کاری است که باید آن را بدون استراحت کردن انجام داد. این موضوع یک اشتباه بزرگ است. در صورتی که شما فکر می‌کنید که کار پایان نامه نویسی را باید بی وقفه و بدون داشتن تفریحات انجام دهید سخت در اشتباه می‌باشید! حقیقت این است که شما باید برخی اوقات به خودتان استراحت دهید. در صورتی که تا جایی کار کردید و متوجه شدید که ذهنتان خسته شده است؛ وقت آن رسیده است که به خودتان استراحت بدهید تا خستگی ذهنتان از بین برود و دوباره برگردید و کار را از سر بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که احساس کردید که ذهنتان خسته شده است می توانید آن روز را به طور کامل استراحت کنید و به تفریح بروید و یا هر کار دیگری که می تواند منجر شود که شما دوباره تمرکزتان را باز می‌یابید انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید دوباره با دقت بیشتر و تمرکز بیشتری کارتان را از سر بگیرید.

7) سعی کنید از همان ابتدای کار، هر چند وقت یک بار فیدبک بگیرید.

از دیگر کارهایی که افرادی که پایان نامه می‌نویسند باید انجام دهند این است که آنها باید حتماً هر چند وقت یک بار، کار خودشان را به استادان راهنما و یا افرادی که قرار است آنها را برای انجام پایان‌نامه راهنمایی کنند نشان دهند تا سعی کنند، راهنمایی‌های مناسبی را درباره چگونگی انجام ادامه کار از آنها بگیرند. عمل کردن به این توصیه خیلی مهم است به این دلیل که ممکن است که شما در برخی از مراحل انجام کار نوشتن پایان نامه اشتباهاتی انجام دهید که خودتان هم نفهمیده باشید که این اشتباهات را انجام داده اید و سپس در صورتی که هر چند وقت یک بار در طول پروسه انجام پایان نامه آن را به استاد راهنما نشان دهید و سعی کنید تا از او کمک بگیرید؛ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. اما در صورتی که چنین اشتباهی را مرتکب شده باشید و پیش استاد راهنما نروید؛ برایتان مشکل ایجاد می‌شود و اشتباهتان ادامه پیدا می‌کند و در این صورت ممکن است کارتان شدیداً خراب شود.

8) مراقب سلامتی خودتان باشید.

این که شما می خواهید برای خودتان یک پایان نامه بنویسید دلیل نمی شود که اصلاً توجهی به سلامتی خودتان نکنید! شما باید این نکته مهم را درنظر داشته باشید که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه خوب بنویسید؛ بهترین روش این است که سلامتی فیزیکی و روانی خودتان را حفظ کنید. یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید: "عقل سالم در بدن سالم است" بنابراین در صورتی که می‌خواهید کارتان را به خوبی انجام دهید باید بدن سالمی هم داشته باشید و به وضعیت جسمانی خودتان اهمیت دهید و همچنین سلامتی فیزیکی خودتان را نیز تضمین کنید.

شما به عنوان فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید در کنار برنامه‌های معمولی که دارید برنامه های ورزشی را هم داشته باشید و در کارتان قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید برای خودتان برنامه های روزانه پیاده روی و یا برنامه‌های دیگر ورزشی و مفرح را قرار دهید که به بدنتان کمک شود که سالم تر بمانید. علاوه بر آن شما اید به اندازه کافی بخورید، به اندازه کافی بخوابید و فعالیت‌های فیزیکی روزمره خودتان را داشته باشید. حتی یک نرمش چند دقیقه ای در کنار کارتان هم می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

9) از استاد راهنما به خوبی استفاده کنید.

آخرین مورد که البته کم اهمیت ترین مورد هم نمی باشد(حتی می توان گفت که یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید به هنگام انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به آن توجه داشته باشید) استفاده از استاد راهنماست. البته درست است که وقتی که می خواهید پایان نامه بنویسید منابع و مراجع زیادی را در اختیار دارید؛ اما بهتر است حتماً بدانید که چگونه از استاد راهنما استفاده کنید. شما باید همواره با این استاد راهنما در ارتباط باشید و سعی کنید تا از این فرد راهنمای و کمک های لازم را بگیرید. در غیر این صورت کارتان با سختی‌هایی مواجه خواهد شد و نخواهید توانست تا کار را به شیوه ای که دوست دارید انجام دهید. این استاد راهنما فردی است که تجربه زیادی در حوزه کاری شما دارد و می تواند به شما کمک زیادی بکند. این فرد آماده است تا به تمام سوالاتی که شما در این زمینه دارید پاسخ دهد و البته شما باید کار را خودتان انجام دهید و در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد از او بپرسید. شما باید یاد بگیرید که چگونه از او استفاده کنید و چگونه از اطلاعاتش استفاده نمایید و از او کمک بگیرید.


[ بازدید : 546 ]
[ يکشنبه 19 مرداد 1399 ] [ 15:14 ] [ سارا ]

رونمایی از واکسن آنفلوآنزای ایرانی


رونمایی از واکسن آنفلوآنزای ایرانی


نگرانی از شیوع آنفلوآنزا همزمان با اوج‌گیری کرونا در پاییز و زمستان که بارها از سوی مسئولان حوزه بهداشت و درمان نیز عنوان شده، موضوعی است که نگرانی‌های مردم از این اتفاق را تشدید می‌کند. همین امر باعث شده تقاضا برای تزریق واکسن آنفلوآنزا افزایش پیدا کند و از آنجایی که تاکنون واکسن آنفلوآنزا از طریق واردات به کشور تامین می‌شده، این سوال مطرح می‌شود که نتیجه تحقیقات محققان برای تولید واکسن آنفلوآنزا در کشور چیست؟ مدیرگروه ایمنوتراپی پژوهشکده علوم دارویی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در این زمینه می‌گوید: «چند سالی است که تحقیقات روی تولید واکسن آنفلوآنزا در ایران انجام می‌شود اما با توجه به نگرانی مردم از شیوع همزمان کرونا و آنفلوآنزا، روند تحقیقات تسریع شد و خوشبختانه در پاییز امسال از واکسن آنفلوآنزا ایرانی رونمایی می‌شود. اطمینان دارم همان‌طور که محققان ایرانی توانسته‌اند به فناوری تولید واکسن آنفلوآنزا، آن هم در شرایط سخت تحریم دست پیدا کنند، واکسن کرونا نیز بی‌شک تولید خواهد شد، اما مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان واکسیناسیون ملی، از شیوع هرچه بیشتر کرونا جلوگیری کنند. 


[ بازدید : 48 ]
[ چهارشنبه 25 تير 1399 ] [ 14:52 ] [ سارا ]

لزوم کاهش شهریه مدارس و دانشگاه‌ها در دوره کرونا

لزوم کاهش شهریه مدارس و دانشگاه‌ها در دوره کرونا


یک عضو هیأت رئیسه مجلس با انتقاد از ثابت ماندن رقم شهریه مدارس و دانشگاه‌ها در دوره کرونا، گفت: وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش باید بخشنامه‌های مربوط به کاهش رقم اخذ شهریه از دانشجو و دانش آموز را تهیه و ابلاغ کنند.

به گزارش "خبرنامه دانشجویان ایران" به نقل از خانه ملت، روح الله متفکرآزاد درباره مسئله بازگشت شهریه به دانشجویان در ترمی که کلاس‌های حضوری تشکیل نشد، اظهار کرد: با شیوع کرونا در حوزه آموزش وارد فاز جدیدی شدیم که پیش از این تجربه آن را نداشتیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی مجبوریم خود را با شرایط پاندمیک بیماری کرونا تطبیق دهیم؛ لذا امروز اهمیت وجود شهر هوشمند و دولت الکترونیک خود را بیشتر از گذشته نشان می‌دهد و اهمیت آموزش مجازی نیز بیشتر از گذشته عیان خواهد شد.

وی با اشاره به نارضایتی‌ دانشجویان از سامانه‌های ضعیف دانشجویی و ایرادات بسیار آن برای برگزاری کلاس‌های مجازی، ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر علوم عنوان کرده سال تحصیلی جدید نیز بر مبنای آموزش مجازی خواهد بود، باید برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی در شرایط شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ریزی داشته باشیم تا دچار افت آموزشی نشویم.

اینترنت دانشجو و دانش آموز برای آموزش‌های مجازی تعبیه شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: همچنین برای تأمین اینترنت دانشجو یا دانش آموز جهت استفاده از آموزش‌های مجازی نیز باید تدبیری شود و بسته‌های تحت عنوان اینترنت دانشجو و دانش آموز برای محصلان در نظر گرفت.

متفکر آزاد یادآور شد: مراکز آموزشی که از دانشجو یا دانش آموز هزینه خدمات را از آن‌ها اخذ می‌کنند، بایستی با نگاه منصفانه هزینه خدمات ارائه نشده را کسر کنند و این مسئله مورد مطالبه مجلس و کمیسیون آموزش مجلس است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش باید طی دستورالعملی، بخشنامه‌های مربوط به کاهش رقم اخذ شهریه از دانشجو و دانش آموز را تدوین کنند تا برای خدمات ارائه نشده هزینه‌ای از محصل و خانواده ها دریافت نشود.


[ بازدید : 44 ]
[ چهارشنبه 25 تير 1399 ] [ 14:46 ] [ سارا ]

امور ازدواج دانشجویی در شرایط کرونا به صورت مجازی دنبال می‌شود

امور ازدواج دانشجویی در شرایط کرونا به صورت مجازی دنبال می‌شود


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دوره‌های ازدواج دانشجویی تا عادی شدن شرایط به صورت مجازی پیگیری و برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی گفت: ما منتظریم که فضا به حالت عادی برگردد و بتوانیم دوره‌های حضوری را برگزار کنیم.
وی افزود: در همین فضای کرونا، کارگاه‌های آموزشی و مجموعه فعالیت‌هایی که در قالب گروه‌های مجازی در حال انجام است و از همین طریق پیگیری می‌شود و با عادی شدن شرایط دوره‌های حضوری برای دانشجویان ثبت نام شده برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی اضافه کرد:صندوق رفاه دانشجویان نیز وام‌هایی را در این خصوص به زوج‌های دانشجو پرداخت می‌کند.

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  


[ بازدید : 80 ]
[ چهارشنبه 25 تير 1399 ] [ 14:42 ] [ سارا ]

چطور یک بیزینس پلن برای مهاجرت بنویسیم؟

چطور یک بیزینس پلن برای مهاجرت بنویسیم؟


چالش‌هایی که مهاجران هنگام تلاش برای راه اندازی یک تجارت کوچک با آن روبرو هستند بسیار متنوع است. البته تفاوت‌های فرهنگی، عدم وجود شبکه‌های حمایتی، عدم توانایی در گرفتن وام بانکی و چالش در انتخاب شغلی مناسب در عرصه بین المللی، همگی مشکلات زیادی را به دنبال دارند. اما چالش شماره یک ممکن است عدم برنامه ریزی مناسب برنامه کسب و کار باشد.

بیزینس پلن که به عنوان ابزاری اساسی برای کارآفرینی در نظر گرفته می شود، می‌تواند به معنای واقعی کلمه کسب و کار یک نفر را متحول ساخته یا آن را نابود سازد.

نحوه نوشتن بیزینس پلن برای مهاجرت

قالب اصلی برای نوشتن بیزینس پلن مشابه است  که شامل بیانیه چشم انداز، یک مأموریت، یک برنامه مالی، یک برنامه بازاریابی و موارد دیگر. شما می‌توانید برای نوشتن بیزینس پلن قالب‌هایی را با سؤالات آسان برای پاسخ به صورت آنلاین پیدا کنید که این امکان را می دهد تا خلاها را پر کنید. اما آیا واقعاً ساده است؟ اگر چنین است، چرا برخی از برنامه‌های تجاری منجر به موفقیت می‌شوند، در حالی که برخی دیگر نه؟ در ادامه مروری بر عناصر اصلی بیزینس پلن عالی ارائه می شود.

برنامهریزی برای کارمندان

در نوشتن بیزینس پلن مرحله بعدی به پرسنل مربوط می‌شود. این مورد مشخص می‌کند چه کسی شرکت را اداره می‌کند و نوع کارمندانی را که استخدام خواهید کرد، تعیین می‌کند. همچنین پیش بینی های شما برای رشد آینده از نظر کارمندان را توصیف می کند. غالباً وقتی در حال نوشتن بیزینس پلن هستید، آخرین چیزی که مردم درباره آن فکر می‌کنند این است که "چگونه می توانم با موفقیت کنار بیایم؟" بیشتر توجه خود را به خرید می کنند، اما تعداد کمی از آنها برای آن آماده می‌شوند. باید برای رشد در شغل خود آمادگی داشته باشید.

امور مالی

در هنگام نوشتن بیزینس پلن باید برنامه مالی که شامل بودجه استارتاپی است توجه شود. برنامه مالی مشخص می‌کند برای گشایش درهای شغلی به چه میزان پول نیاز خواهد بود. این مورد به طور معمول شامل امکانات، تجهیزات، مواد و لوازم مورد نیاز در ابتدا می باشد. هنگامی که می‌دانید که چقدر به راه اندازی شرکت خود نیاز دارید، تنها کاری که باید انجام دهید محاسبه پول مورد نیاز برای فعالیت تجاری خود با سود است.

اکنون باید پیش بینی جریان پول را انجام دهید. با استفاده از یک صفحه گسترده، باید بیانیه درآمد / هزینه ایجاد کنید که درآمدها و هزینه‌ها را نشان می دهد. با استفاده از یک صفحه گسترده اکسل، می توانید به سرعت تغییرات جزئی در هزینه‌ها و درآمدها ایجاد کرده و فوراً مشاهده کنید که چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگر به دنبال وام بانکی هستید، مرتب نگه داشتن حساب‌ها مهم است، اما بانک‌ها خواهان مشاهده برنامه شما برای بازاریابی و ایجاد مشاغل هستند.

بازار هدف

بعنوان یک برنامه افزودنی در نوشتن بیزینس پلن، تعیین این که چه نقشی در بازاریابی دارید، بسیار مهم است. این قسمت بر جنبه جمعیتی استوار است. آمار جمعیتی نوعی داده است که برای تعیین خریدار محصول مورد استفاده قرار می گیرد. این آمار معمولاً مبتنی بر سن، نژاد، جنسیت، وضعیت اشتغال، موقعیت مکانی و غیره است.

روانشناسی در تعیین مشتری هدف حائز اهمیت است. روانشناسی در واقع نگرش مشتری، شخصیت، علایق، فعالیت‌ها و نظرات است. ترکیب این دو باعث می شود تا مشتری راحت تر شناسایی شده و فروش آسانتر شود. در تعیین بازار هدف بهتر است از مشاوره بیزینس پلن کمک بگیرید.

چرا برای ویزای راه اندازی یا کارآفرین اقدام کنید؟

بسیاری از کشورها ویزای سرمایه گذار را ارائه می‌دهند، که اغلب به عنوان وسیله ترجیحی برای به دست آوردن تابعیت از یک کشور مشاهده می شود. این طرح ها، که اغلب به عنوان "ویزاهای طلایی" شناخته می‌شوند، به افراد امکان می دهد مبلغ زیادی پول در پروژه های تعیین شده در ازای دریافت اجازه اقامت و مسیرهای دریافت تابعیت کامل سرمایه گذاری کنند. در حالی که اینها بهترین ضمانت از امکان اقامت و کار در یک کشور را دارند، سطح سرمایه گذاری مورد نیاز یک مانع اساسی است.

در مقابل، ویزاهای راه اندازی یا کارآفرینی برای مشاغل کوچک یا متوسط ​​طراحی شده اند که به دنبال راه اندازی یا گسترش در یک کشور هستند. این ویزا ها کوتاه مدت تر به نظر می رسند، اقامت را هم برای مدت معین و یا بصورت چرخشی انجام می دهند، اما می‌‌توانند مسیری را برای اقامت دائم نیز ارائه دهند. افراد تمایل دارند که موانع بسیار کمتری برای ورود داشته باشند، و معمولاً به یک بیزینس پلن قوی و شواهدی از توانایی پشتیبانی مالی از خود برای یک سال یا بیشتر نیاز دارند.

بیشتر ویزاهای کارآفرین موجود در سرتاسر جهان موقتی است اما در صورت اثبات بودن کارآفرین در نهایت منجر به سکونت خواهد شد (به جز کانادا، که اقامت دائم فوری را فراهم می‌کند). به عنوان یک قاعده کلی، این کشورها برنامه مهاجرت کارآفرینانه را بر اساس منافع اقتصادی ایده تجاری فرد و پروژه ای که برای رشد اقتصادی کشور نشان می‌دهد، ارزیابی می‌کنند. شرایط ورود و تعریف موفقیت در بین کشورها متفاوت است، اگرچه به طور معمول به دو پارامتر اصلی در نظر گرفته می‌شوند:

  1. کارآفرینان و مشاغل آنها برای رسیدن به شرایط ورود و اقامت باید به چه سطحی برسند؟
  2. چقدر سریع موارد بالا اتفاق می افتد؟

اکثر کشورها با در نظر گرفتن سرمایه راه اندازی (میزان و منبع آن) و مشخصات فرد (تحصیلات یا سابقه کار و یا پیشنهاد تجارت)، پتانسیل یک کارآفرین را ارزیابی می‌کنند. نمودار خلاصه برنامه‌های ویزای کارآفرین موجود در سرتاسر جهان می تواند به مطالعه و مقایسه طرح های مختلف کمک کند. این معیارها معمولاً انعطاف پذیر بوده و صلاحیت افراد خاص را آسانتر می‌کند. به عنوان مثال، در نیوزلند ویزای کارآفرینان ویزای کار سه ساله است که در دو مرحله (یک مرحله شروع و مرحله تعادل) کار می‌کند تا کارآفرینان بتوانند در هر زمان واجد شرایط ویزا باشند.

در بیشتر کشورها، صلاحیت تجدید ویزاهای کارآفرین یا تبدیل به اقامت دائم با تعداد مشاغل ایجاد شده توسط استارتاپ و یا سرمایه گذاری اضافی افزایش یافته یا درآمد ایجاد شده در یک بازه زمانی خاص ارزیابی می‌شود. به عنوان مثال، در انگلستان، کارآفرینان برای تمدید ویزا می توانند دو شغل تمام وقت در سه سال ایجاد کنند، در حالی که در سنگاپور، به آنها اجازه اخذ ویزای دو ساله داده می شود. کارآفرینان باید در سال اول و چهار سال خود دو شغل محلی ایجاد کنند. در سال دوم به طور معمول، مهلت دستیابی به این اهداف با امکان شناسایی زودهنگام مشاغل واقعی قابل توجیه است. با این حال آنها می‌توانند با دلسردی از ریسک پذیری و جلوگیری از ایجاد کارآیی در برنامه‌های تجاری خود که منجر به به خطر انداختن وضعیت ویزا می‌شود، پیامدهای مضری برای استارتاپ ها به همراه داشته باشند.


برچسب ها: نوشتن بیزینس پلن , مشاوره بیزینس پلن , بیزینس پلن ,
[ بازدید : 52 ]
[ شنبه 14 تير 1399 ] [ 16:59 ] [ سارا ]

نحوه نگارش طرح توجیهی با استفاده از نرم افزار کامفار CAMFAR

نحوه نگارش طرح توجیهی با استفاده از نرم افزار کامفار CAMFAR

 

آیا شما نحوه نوشتن طرح توجیهی را می‌دانید؟  یک طرح توجیهی طرحی کلی از مهم‌ترین مسائل مربوط به یک ایده کسب و کار است و هدف آن شناسایی عواملی است که مانع موفقیت شما در بازار کار می‌شود. به عبارت دیگر، طرح توجیهی تعیین می‌کند آیا یک ایده کسب و کار ایده‌ای معقول است یا نه.

طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هدف از اجرای هر طرح توجیهی کسب سود و منفعت است؛ از اینرو به منظور دست‌یابی به معیار و شاخص مناسب جهت تعیین سوددهی و یا عدم سوددهی طرح‌ها، مجموعه‎ای از شاخص‌های مالی و اقتصادی در طی سال‎ها‎ی قبل توسط کارشناسان و اقتصاددانان بزرگ تعریف و استفاده شده است. هدف از آنالیز مالی طرح امکان‌سنجی در گزارشات توجیهی نیز کسب شاخص‌های مالی و اقتصادی به منظور تصمیم‌گیری صحیح‎ می‎‎باشد. در تجزیه و تحلیل مالی، استفاده از هزینه‌های سرمایه‌گذاری، هزینه‌های تولید، درآمد سالیانه پیش‌بینی شده برای طرح و سایر مبانی و مفروضات مورد نیاز برای انجام محاسبات، صورت حساب سود (زیان)، صورت گردش وجوه نقد، ترازنامه پیش‌بینی شده، تهیه و تنظیم‎ می‎‎شود.

بخش های مختلف طرح توجیهی را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • تجزیه و تحلیل مالی که برای مطالعه و تحلیل ابعاد مختلف مسائل مالی و سودآوری طرح توجیهی صورت می‌گیرد.
  • مطالعه جامع بازار که در آن ابعاد مختلف بازار هدف برای عرضه محصول نهایی طرح توجیهی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این ابعاد مسائلی مثل کمبودها، بازار هدف، عرضه، تقاضا و باقی موارد را در بر می‌گیرند.
  • توجیه‌پذیری فنی که به منظور بررسی ابعاد فنی طرح توجیهی مثل فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزات تولید و ساختار اجرائی طرح انجام می‌شود.

کامفار و نگارش طرح توجیهی

کامفار نرم‌افزاریست که برای مطالعات اقتصاد مهندسی مانند امکان‌سنجی و طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی، شبیه‌سازی و تحلیل فرآیندهای مالی بکار می‌رود. این نرم‌افزار توسط سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد تدوین شده ‌است.

طرح تجاری و پیش بینی درآمد و برآورد هزینه پروژه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، زیربنایی، دریانوردی و غیره با استفاده از نرم افزار کامفار انجام می‌پذیرد. نرم افزار تخصصی کامفار یک برنامه کامپیوتری است که سازماندهی و محاسبه گزارشات مالی و اقتصادی را آسانتر می‌سازد. این نرم افزار بر اساس مطالعات امکان سنجی و یا به عبارتی توجیه‌پذیری و یا قابل اجراء بودن و یا نبودن طرح و مطالعات فرصت‌یابی برای هر طرح صنعتی و معدنی طراحی گردیده است. نتایج این نرم افزار بیانگر جذابیت اقتصادی طرح بر اساس محدود و یا نامحدود بودن بودجه اقتصادی سازمان مجری می‌باشد.

ورودیهایی نرم افزار کامفار در نگارش طرح توجیهی

  • تعریف پروژه
  • برنامه ریزی زمانی (فاز ساخت، فاز بهره برداری)
  • محصولات
  • واحدهای پولی داخلی و خارجی
  • تورم داخلی و خارجی
  • مشارکت‌های داخلی و خارجی
  • نرخ تنزیل سهام دار
  • هزینه‌های ثابت سرمایه گذاری شامل: ( خرید زمین، محوطه سازی و بهبود زمین، کارهای عمرانی و ساختمان‌ها، ماشین آلات و تجهیزات کارخانه، تجهیزات خدماتی و جانبی کارخانه، حفاظت‌های زیست محیطی، هزینه‌های سربار، هزینه‌های قبل از بهره برداری و هزینه‌های پیش بینی نشده).
  • هزینه‌های تولید شامل: (مواد خام، ملزومات کارخانه، تسهیلات، انرژی، قطعات یدکی مصرف شده، تعمیرات و نگهداری، حق امتیاز، دستمزد، مالیات، هزینه سربار کارخانه، هزینه‌های اداری، هزینه های اجاره بلند مدت، هزینه‌های بازار یابی).
  • برنامه فروش داخلی و خارجی
  • سرمایه در گردش
  • منابع تأمین مالی کوتاه مدت و دراز مدت
  • مالیات، یارانه

خروجی‌های نرم افزار کامفار

  • بررسی‌های مالی
  • برآورد سرمایه‌گذاری ثابت
  • برآورد سرمایه در گردش
  • برآورد هزینه سالیانه تولید
  • برآورد استهلاک سالیانه سرمایه گذاری
  • برآورد کل سرمایه مورد نیاز طرح
  • برآورد قیمت تمام شده به تفکیک هزینه‌ها

برچسب ها: طرح توجیهی , نوشتن طرح توجیهی , بیزنس پلن , کامفار ,
[ بازدید : 623 ]
[ دوشنبه 2 تير 1399 ] [ 14:04 ] [ سارا ]

افتتاح سینمای دانشگاه تهران در آینده نزدیک


افتتاح سینمای دانشگاه تهران در آینده نزدیک


معاون فرهنگی دانشگاه تهران از افتتاح سینمای این دانشگاه تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: علاوه بر آن سینمای دیگری با ظرفیت ۷۰۰ صندلی در بلوار کشاورز تهران خریداری کرده‌ایم و تا چند ماه آینده در اختیار خانواده دانشگاه تهران قرار می‌گیرد.

سرپوش آموزشی - دکتر مجید سرسنگی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب گزارشی از عملکرد فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه تهران در سال گذشته ارائه داد و گفت: تدوین طرح‌ها، اساسنامه‌ها و شیوه‌نامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی با هدف تقویت کمی و کیفی فعالیت‌های این حوزه در راستای اولویت‌های سال ۹۷ در دستور کار برنامه‌های اجرایی قرار گرفت به گونه‌ای که در حوزه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان طرح اولین دوره جشنواره کارآفرینی، ایجاد بازارچه خلاقیت‌های شغلی دانشجویان، برنامه‌ریزی برای ایجاد شعبه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم در پارک علم و فناوری و برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان در جهت آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به کسب و کار را در دانشگاه تهران اجرایی کردیم.

 وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه ترویج مسئولیت‌های اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه تهران توانستیم طرح‌هایی شامل افزایش توانمندی‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیأت علمی و مدیران، طرح گفت‌وگوی فرهنگی دانشجویان ایران و جهان، شیوه‌نامه تحقق حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و ایجاد میز خدمت در دانشگاه و در نهایت کارگروه ترویج اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه تهران را اجرایی کنیم.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه تهران، در حوزه تشکل‌های دانشجویی اقداماتی نظیر شیوه نامه اجرایی نشریات دانشگاه تهران، طرح دومین دوره مدرسه تابستانی بین‌المللی، جشنواره روز جهانی علم و نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی ایران را در سال ۹۷ در دانشگاه تهران برگزار شد.

 دکتر سرسنگی تأکید کرد: به جز برنامه‌های فوق در حوزه کلان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اقدامات زیادی نظیر طرح دانشجو خبرنگار، برگزاری سخنرانی‌های ویژه در دانشگاه تهران، آئین‌نامه استفاده از تالارهای دانشگاه برای نهادهای داخل و بیرون از دانشگاه، آئین‌نامه اعطای امتیاز نشریات حرفه‌ای به نشریات دانشگاهی، اساسنامه باشگاه نخبگان جوان علمی و فرهنگی، اساسنامه تأسیس دانشگاه دانش‌آموزی، اساسنامه انجمن دانشگاه و اولیای دانشجویان، آئین‌نامه حمایت از پایان‌نامه و رساله دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه فرهنگی و اجتماعی، آئین‌نامه اجرایی طرح افزایش توانمندی‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیأت علمی و برخی برنامه‌های دیگر را در دستور کار قرار دادیم و اجرایی نمودیم.

 وی همچنین با اشاره از حمایت دانشگاه تهران از چاپ بیش از ۲۰۰ نشریه دانشگاهی در سال گذشته گفت: تعداد ۴۵ سایت مختلف برای نشریات دانشگاهی طراحی کردیم و در سال گذشته برای ۷۶ نشریه مجوز جدید انتشار و برای ۹۲ نشریه نیز مجوز اعمال تغییرات را صادر کردیم. ضمن اینکه شیوه‌نامه اجرایی نشریات دانشگاهی نیز در دانشگاه تهران تدوین و بعد از تصویب ابلاغ شد.

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران به فعالیت‌های دانشگاه تهران در حوزه فعالیت‌های علمی و دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: در این عرصه از حدود ۱۵۰ طرح انجمن‌های علمی-دانشجویی حمایت کردیم و علاوه بر آن انتخابات میان دوره‌ای ۳۳ انجمن علمی نیز در سال گذشته برگزار شد.

 دکتر سرسنگی از صدور مجوز برای تأسیس ۲۵ کانون فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی در سال ۹۷ برای دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این کانون‌ها در سال گذشته بیش از ۱۵۰ برنامه برگزار کردند، ضمن اینکه کانون فرهنگی و اجتماعی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران نیز برای اولین بار تشکیل شد.

 وی همچنین به آخرین وضعیت افتتاح سینمای دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توافقی که با جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه تهران صورت گرفت توانستیم تالار ناصرخسرو را تخلیه کنیم و سینمای دانشگاه تهران در این تالار تا حدود دو ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد. در واقع بعد از سال‌ها تلاش برای راه‌اندازی سینما که به دلیل عدم وجود فضای کافی به تعویق می‌افتاد، توانستیم این سالن که حدود ۸۰ صندلی دارد را برای نمایش فیلم در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان از برنامه این دانشگاه برای خرید سینمای دیگر در بلوار کشاورز تهران خبر داد و گفت: این سینما دارای ۷۰۰ صندلی است که خانواده دانشگاه تهران می‌تواند از این سینما به عنوان سینماتک دانشگاه تهران استفاده کنند. در حال حاضر مسائل حقوقی این سینما حل شده و سرقفلی سالن با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان خریداری شده است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد.


[ بازدید : 36 ]
[ سه شنبه 6 خرداد 1399 ] [ 12:55 ] [ سارا ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]