صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وب سرویس تغذیه راه اندازی کرد

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات و دریافت آمار دانشجویان بهره‌مند از تغذیه دانشجویی و همچنین به‌منظور برنامه‌ریزی دقیق تر وب سرویس تغذیه راه اندازی کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات و دریافت آمار دانشجویان بهره‌مند از خدمات تغذیه دانشجویی و همچنین به‌منظور برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی دقیق تر در بخش تغذیه دانشجویی وب سرویس تغذیه راه اندازی کرد.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد؛ نظر به نقش و اهمیت این وب سرویس در فرآیند برنامه‌ریزی جذب منابع مالی دولت از این‌پس در توزیع کمک‌ها و هر گونه خدمات رفاهی صندوق اطلاعات اعلامی آن دانشگاه از طریق این سرویس مبنای عمل خواهد بود.

 بنابراین گزارش، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از دانشگاه ها درخواست کرد دو نفر از کارشناسان آن معاونت به عنوان رابط تغذیه و فناوری اطلاعات در سایت صندوق رفاه معرفی کنند. همچنین دانشگاه ها تا ۲۹ مرداد ۹۹ فرصت دارند تا سامانه تغذیه  دانشگاه خود را  به وب سرویس تغذیه صندوق رفاه متصل کنند.

به گزارش مهر، ناصر مطیعی پیش از این در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها  از معاونان دانشگاه ها خواست ضمن افزایش سطح همکاری با این صندوق در یکپارچه سازی سامانه های مرتبط با رفاه دانشجویان در دانشگاه ها و صندوق رفاه به ویژه در حوزه خوابگاه و تغذیه با توجه به  شرایط خاص کشور و محدودیت های مالی از آغاز پروژه های جدید غیر ضروری پرهیز کنند.


[ بازدید : 95 ]
[ يکشنبه 26 مرداد 1399 ] [ 15:25 ] [ سارا ]

سامانه حامیان رفاه دانشجویان راه اندازی شد


صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم سامانه حامیان رفاه دانشجویان را در راستای ایجاد آسایش و رفاه بیشتر برای دانشجویان با استفاده از کمک خیرین راه اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم  سامانه حامیان رفاه دانشجویان را راه اندازی کرد.

خیران با ورود به این سامانه به نشانی https://hami.swf.ir/Home/Index می توانند در بخش های تجهیز سراهای دانشجویی، مشارکت در ساخت سراهای دانشجویی، پرداخت تسهیلات دانشجویی و کالا و خدمات، کمک به رفاهِ دانشجویان، کمک هزینه ی درمان، کمک  هزینه تغذیه، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، کمک به پایان نامه های دانشجویی، تعمیر و تجهیز آشپزخانه ها و سلف سرویس های دانشجویی، ازدواج و ... صندوق رفاه دانشجویان را یاری کنند.

نیازهای اضطراری دراین سامانه با رنگ قرمز مشخص شده است که در حال حاضر تامین بخشی از هزینه های ضروری تحصیلی دانشجویان مستعد کم بضاعت و تامین خدمات رفاهی دانشجویان از نیازهای اضطراری است که مشخص شده است.


[ بازدید : 88 ]
[ يکشنبه 26 مرداد 1399 ] [ 15:23 ] [ سارا ]

«کرونا» به موضوع اصلی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی تبدیل شد

مرحله اول گروهی دوازدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور به عنوان بزرگترین رویداد علمی دانشجویی به بیماری کرونا اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری، کمیته فنی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور عناوین آزمون مرحله اول گروهی دوازدهمین دوره المپیاد را اعلام کرد.

مرحله اول آزمون انفرادی (غربالگری ) دوازدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ۱۷ مرداد برگزار شد.

نتایج مرحله اول انفرادی در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد و راه یافتگان به مرحله بعدی باید خود را برای مرحله اول گروهی آماده کنند.

کار گروهی مرحله اول دوازدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در هر شش حیطه به کرونا اختصاص یافت.

بر اساس اعلام کمیته فنی المپیاد عناوین کار گروهی حیطه ها به این صورت مشخص شده است:

حیطه  کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم: کرونا و بازارهای نوظهور سلامت در ایران و جهان

حیطه آموزش پزشکی:‌ تقویت سیستم مجازی حمایت از دانشجویان در بحران: همه گیری کرونا

حیطه استدلال بالینی: استدلال بالینی در پاندمی کرونا

حیطه تفکر علمی در علوم پایه: پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹

حیطه مدیریت نظام سلامت: روش های تقویت ماندگاری منابع انسانی در شرایط اضطراری، بحرانها و بلاهای طولانی مدت.

حیطه مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت: علوم انسانی سلامت در مواجهه با پاندمی کرونا

علت انتخاب کار گروهی این رویداد علمی به کرونا، پاسخگویی به نیاز جامعه است و انتظار می رود دانشجویان المپیاد نسبت به مسائل مهم و اساسی سلامت جامعه حساسیت داشته باشند.


[ بازدید : 109 ]
[ يکشنبه 26 مرداد 1399 ] [ 15:21 ] [ سارا ]

نحوه پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه آزاد اعلام شد

جزئیات نحوه پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر بنا بر اعلام معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان بین‌المللی برای ثبت‌نام در تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می‌توانند با مراجعه به سامانه http://fstudent.iau.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

جزئیات و لیست رشته/محل‌ها برای متقاضیان بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه‌ای به نشانی http://fstudent/ListIesh.aspx بارگذاری شده و در اختیار داوطلبان است.

همچنین لازم است تمامی متقاضیان بین‌المللی پس از ثبت‌نام در سامانه مذکور، می توانند در سامانه سازمان امور دانشجویان به آدرس http://saorg.ir برای انجام امور کنسولی، ثبت درخواست کرده و کد رهگیری اخذ کنند.

گفتنی است، پشتیبانان و کارشناسان اداره کل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، آماده پاسخگویی به سؤالات و مشکلات احتمالی متقاضیان هستند. داوطلبان می توانند با شماره تلفن های ۴۷۳۵۲۴۰۹-۰۲۱ و ۴۷۳۵۲۴۲۳-۰۲۱ و پست الکترونیکی foreign.stud@intl.iau.ir تماس حاصل کنند.


[ بازدید : 70 ]
[ يکشنبه 26 مرداد 1399 ] [ 15:15 ] [ سارا ]

درخواست اینترنتی «گواهی اشتغال به تحصیل» امکان پذیر شد


سازمان امور دانشجویان اقدام به راه اندازی سرویس الکترونیکی صدور گواهی اشتغال به تحصیل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، درخواست اینترنتی «گواهی اشتغال به تحصیل» امکان پذیر شد.  

 با توجه به اینکه سازمان امور دانشجویان اقدام به راه اندازی سرویس الکترونیکی صدور گواهی اشتغال به تحصیل کرده است.  

این سرویس در بستر اینترنت و از طریق سامانه سجاد (https://portal.saorg.ir) در دسترس عموم دانشجویان قرار دارد.

لذا دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه سجاد، از منوی خدمات اقدام به اخذ گواهی اشتغال به تحصیل کنند.


[ بازدید : 83 ]
[ يکشنبه 26 مرداد 1399 ] [ 15:10 ] [ سارا ]

جزئیات میهمانی دانشجویان پزشکی جهت گذراندن کارآموزی و کارورزی

امکان ثبت نام دانشجویان پزشکی جهت گذراندن واحدهای کارآموزی و کارورزی ترم آینده در دانشگاه های استان محل سکونت به صورت میهمان فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به تداوم وضعیت موجود در کشور در خصوص مقابله با همه گیری کرونا، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی علاوه بر فرایند «مهمانی و انتقال» معمول، امکان میهمانی دانشجویان مذکور در دانشگاه های استان محل سکونت به جای دانشگاه محل تحصیل (منوط به تایید دانشگاه مبدا و مقصد)، برای نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فراهم شد.

این تصمیم به جهت ایجاد ساز و کارهایی برای به حداقل رسانیدن ترددهای بین استانی و حتی المقدور تسهیل میهمانی دانشجویان در دوره های کارآموزی و کارورزی اتخاذ شده است.

دانشجویان پزشکی می توانند برای ثبت میهمانی واحدهای کارآموزی و کارورزی ترم آینده در دانشگاه های استان محل سکونت خود از طریق سامانه میهمانی و انتقال اقدام کنند.

این امکان برای دانشجویان پزشکی از روز شنبه ۲۵ مرداد ۹۹ فراهم شده است و دانشجویان تا روز جمعه ۳۱ مرداد ۹۹ فرصت دارند درخواست خود را ثبت کنند. با توجه به محدودیت زمانی این دوره قابل تمدید نخواهد بود.

دانشگاه‌های علوم پزشکی مبداء و مقصد با توجه به شرایط و ظرفیت‏ های آموزشی موجود، در بازه زمانی اول تا دهم شهریورماه ۹۹ نسبت به بررسی و اعلام نظر در خصوص درخواست‌های دانشجویان در سامانه اقدام کنند.

دانشجویان متقاضی میهمانی باید به موارد اعلام شده توجه کنند.

ثبت درخواست برای مهمانی واحدهای کارآموزی و کارورزی، به منزله قطعی بودن میهمانی نبوده و منوط به اعلام نظر و تایید دانشگاههای مبدا و مقصد است، لذا ثبت درخواست در این سامانه هیچ گونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

دانشگاه های مقصد هیچگونه الزامی برای اسکان و یا ارائه هرگونه تسهیلات خوابگاهی برای دانشجویان میهمان ندارند، لذا متقاضیان میهمانی حتما به این موضوع در ارائه درخواست خود توجه کنند.

انتظار می رود با توجه به شرایط ناشی از بیماری کوید-۱۹، دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، حداکثر مساعدت و همکاری ممکن را در خصوص درخواست‏‌های ثبت شده دانشجویان داشته باشند.


[ بازدید : 73 ]
[ يکشنبه 26 مرداد 1399 ] [ 15:06 ] [ سارا ]

ناهماهنگی در ارائه آمار مهاجرت نخبگان/ شکل جدید ایران هراسی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در زمینه مهاجرت نخبگان نظر نهادهای رسمی و قانونی کشور ملاک است، گفت: در زمینۀ آمار و ارقام مهاجرت نخبگان متأسفانه ناهماهنگی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر جلسه ۱۳۰ ستاد راهبری اجرای نقشۀ جامع علمی کشور، به ریاست سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

عاملی در زمینه مهاجرت نخبگان گفت: به‌طور کلی غرب و آمریکا در چند حوزۀ بدنبال ایران‌هراسی هستند. در حوزه رسانه‌ای طی این چهل سال همواره تلاش کرده اند ایران ضعیف، ناکارآمد و مملو از چالش‌ها و پلیدی‌ها را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: در عرصه اقتصادی نیز با استفاده از حربه تحریم، خود عملاً اقدام به مانع‌تراشی و سیاه نمائی بر علیه ایران اسلامی کرده اند. در عرصه نظامی هم با حضور متجاوزانه در منطقه و با استفاده ترور شخصیت‌های علمی باز وجه دیگری از سیاه نمائی و سیاه سازی ایران عزیز را دنبال کرده اند.

شکل جدید ایران هراسی استفاده از داده‌های دانشگاهی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: شکل جدید ایران هراسی استفاده از داده‌های دانشگاهی برای سیاه نمایی علم ایران و ایرانی است که در گزارشات استنفورد که به پشتوانه سلطنت طلب‌ها و چند محقق ضعیف صورت می‌گیرد است که البته همین گزارش‌ها نشان می‌دهد که تولید علم ایران در ۲۰ سال گذشته ۵۰ برابر شده است و رتبه چهارم تولید علم به لحاظ ضریب رشد را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تحلیل آمریکایی‌ها این است که اگر بتوانیم توان علمی ایران را به چالش بکشیم، یک عرصه دیگری برای سیاهنمایی و ایجاد تشویش فکری برداشته ایم. اساساً دیگری هراسی با هدف فروریختن ملت‌ها از درون و منزوی کردن ملت‌ها در جامعه جهانی صورت می‌گیرد. ولی واقعیت این است که در همین ماجرای کرونا، در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان، ایران پایدارترین کشور در تأمین غذا، بهداشت و درمان بود. جمهوری اسلامی ایران قوی شده است و تحریم توان تولید ملی را بصورت قابل اعتماد افزایش داده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هدف از اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و … فروریختن اعتماد ملت ما به نظام است و هدف از این دست گزارش‌ها، کاهش اعتماد ملی است که خوشبختانه در همین دوره کرونا، پیمایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که اعتماد ملی بصورت جهشی افزایش پیدا کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در زمینه مهاجرت نخبگان نظر نهادهای رسمی و قانونی کشور ملاک است، گفت: در زمینۀ آمار و ارقام مهاجرت نخبگان متأسفانه ناهماهنگی به چشم می‌خورد.


[ بازدید : 78 ]
[ يکشنبه 26 مرداد 1399 ] [ 14:16 ] [ سارا ]

ناهماهنگی در ارائه آمار مهاجرت نخبگان/ شکل جدید ایران هراسی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در زمینه مهاجرت نخبگان نظر نهادهای رسمی و قانونی کشور ملاک است، گفت: در زمینۀ آمار و ارقام مهاجرت نخبگان متأسفانه ناهماهنگی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر جلسه ۱۳۰ ستاد راهبری اجرای نقشۀ جامع علمی کشور، به ریاست سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

عاملی در زمینه مهاجرت نخبگان گفت: به‌طور کلی غرب و آمریکا در چند حوزۀ بدنبال ایران‌هراسی هستند. در حوزه رسانه‌ای طی این چهل سال همواره تلاش کرده اند ایران ضعیف، ناکارآمد و مملو از چالش‌ها و پلیدی‌ها را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: در عرصه اقتصادی نیز با استفاده از حربه تحریم، خود عملاً اقدام به مانع‌تراشی و سیاه نمائی بر علیه ایران اسلامی کرده اند. در عرصه نظامی هم با حضور متجاوزانه در منطقه و با استفاده ترور شخصیت‌های علمی باز وجه دیگری از سیاه نمائی و سیاه سازی ایران عزیز را دنبال کرده اند.

شکل جدید ایران هراسی استفاده از داده‌های دانشگاهی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: شکل جدید ایران هراسی استفاده از داده‌های دانشگاهی برای سیاه نمایی علم ایران و ایرانی است که در گزارشات استنفورد که به پشتوانه سلطنت طلب‌ها و چند محقق ضعیف صورت می‌گیرد است که البته همین گزارش‌ها نشان می‌دهد که تولید علم ایران در ۲۰ سال گذشته ۵۰ برابر شده است و رتبه چهارم تولید علم به لحاظ ضریب رشد را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تحلیل آمریکایی‌ها این است که اگر بتوانیم توان علمی ایران را به چالش بکشیم، یک عرصه دیگری برای سیاهنمایی و ایجاد تشویش فکری برداشته ایم. اساساً دیگری هراسی با هدف فروریختن ملت‌ها از درون و منزوی کردن ملت‌ها در جامعه جهانی صورت می‌گیرد. ولی واقعیت این است که در همین ماجرای کرونا، در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان، ایران پایدارترین کشور در تأمین غذا، بهداشت و درمان بود. جمهوری اسلامی ایران قوی شده است و تحریم توان تولید ملی را بصورت قابل اعتماد افزایش داده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هدف از اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و … فروریختن اعتماد ملت ما به نظام است و هدف از این دست گزارش‌ها، کاهش اعتماد ملی است که خوشبختانه در همین دوره کرونا، پیمایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که اعتماد ملی بصورت جهشی افزایش پیدا کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در زمینه مهاجرت نخبگان نظر نهادهای رسمی و قانونی کشور ملاک است، گفت: در زمینۀ آمار و ارقام مهاجرت نخبگان متأسفانه ناهماهنگی به چشم می‌خورد.


[ بازدید : 82 ]
[ يکشنبه 26 مرداد 1399 ] [ 14:16 ] [ سارا ]

مدیر هم اندیشی و دانش افزایی استادان و نخبگان دانشگاهی منصوب شد

مدیر هم اندیشی و دانش افزایی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با حکم معاون آموزشی و پژوهشی نهاد منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، آیین معارفه حجت‌الاسلام حبیب محمد نژاد چاووشی به سمت مدیر هم اندیشی و دانش افزایی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد و همچنین از اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی ساداتی‌نژاد قدردانی شد.

متن حکم انتصاب حجت‌الاسلام حبیب محمد نژاد چاووشی به شرح زیر است.

معاونت آموزشی نهاد به عنوان مرجع رسیدگی به امور استادان، گروه‌ها و دروس معارف اسلامی از جایگاهی مهم و مدیریت هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه ارزشمند جنابعالی بدینوسیله به مدت سه سال به سمت مدیر هم اندیشی و دانش افزایی استادان و نخبگان دانشگاهی منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) در جهت پیشبرد اهداف نهاد و راهبردهای معاونت موفق و موید باشید.


[ بازدید : 76 ]
[ يکشنبه 26 مرداد 1399 ] [ 14:14 ] [ سارا ]

حذف حمایت های مالی از نخبگان در اجرای پایان‌نامه‌ها

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از حذف حمایت های مالی از نخبگان در اجرای پایان‌نامه‌ها خبر داد و گفت: بنیاد از مشارکت نخبگان در قراردادهای ارتباط با صنعت حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود سعادت فومنی در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که با موضوع «طرح مشارکت دانشگاه و مراکز علمی در بهره‌برداری از مزیت‌های استانی و جهش تولید» به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته استعدادهای برتر بر اساس معدل در دانشگاه شناسایی می‌شدند و به آنها ماهیانه مبالغی پرداخت می‌شد اما از دو سال گذشته بر اساس سند راهبردی در امور نخبگان سعی شد، نحوه حمایت از استعدادهای برتر بهبود یابد.

وی ادامه داد: بر این اساس در حال حاضر در کنار شاخص‌هایی که برای انتخاب استعدادهای برتر داشتیم، مواردی چون اجرای طرح‌های پژوهشی و مشارکت در قراردادهای ارتباط با صنعت اضافه شده است. در همین راستا از این طریق می‌توان سایر استعدادهای برتر را که امکان دریافت نمرات برتر در آزمون‌های مختلف را نداشتند، شناسایی کرد.

حذف حمایت های مالی از نخبگان در اجرای پایان‌نامه‌ها

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان به حذف حمایت های مالی از نخبگان در اجرای پایان‌نامه‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع در شیوه‌نامه شناسایی از استعدادهای برتر ذکر شده که براساس آن، حمایت‌های مالی از فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان حذف شده و همه حمایت‌های ما نوعی بسترسازی برای ورود نخبگان و استعدادهای برتر به حوزه‌های تخصصی است.

سعادت ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان به جای حمایت از استعدادهای برتر در زمینه اجرای پایان‌نامه‌ها، از مشارکت آنها در قراردادهای ارتباط با صنعت حمایت خواهد کرد که در واقع حضور استعدادهای برتر و نخبگان در شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله موارد حمایتی ما به حساب می آید.

جزییات پنجمین دوره طرح احمدی روشن/اقدام دانشجویان برای حل مشکلات کشور

وی با اشاره به اجرای طرح «احمدی روشن» گفت: چهار دوره از این طرح اجرایی شده و پنجمین دوره آن در مهرماه سال جاری اجرایی خواهد شد. با اجرای این طرح دانشجویان با مسایل و چالش‌های کشور درگیر خواهند شد به طوری که دانشجویان در کنار استادان خبره تیم‌های ۵ تا ۱۵ نفره تشکیل خواهند داد و در بازه زمانی ۹ ماهه، برای حل چالش‌های صنایع کشور اقدام خواهند کرد.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: در تفاهم نامه ای که با وزارت علوم به امضا رساندیم، تمام دانشجویان ۱۰ درصد برتر دانشگاه‌ها و همچنین آنهایی که معدلشان در دوره کارشناسی ۱۷ و در دوره تحصیلات تکمیلی ۱۸ باشد، می‌توانند در طرح "احمدی روشن" مشارکت داشته باشند.


[ بازدید : 71 ]
[ يکشنبه 26 مرداد 1399 ] [ 14:12 ] [ سارا ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]