تعطیلات یک هفته‌ای یا یک ماهه برای دانشگاه‌ها!


بر اساس تصمیم وزارت بهداشت دانشگاه‌ها تا پایان هفته تعطیل اعلام شد که همین امر باعث تخلیه خوابگاه‌ها شده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که تعطیلی دانشگاه‌ها تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

[ بازدید : 56 ]
[ دوشنبه 5 اسفند 1398 ] [ 16:22 ] [ سارا ]

بیمارستان های علوم پزشکی ایران تمام قد با کرونا مبارزه میکند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از آمادگی بیمارستان‌های تحت پوشش و تشخیص سریع ویروس کرونا در بیماران خبر داد و گفت: هر تب و سردردی نشانه کرونا نیست.

[ بازدید : 67 ]
[ دوشنبه 5 اسفند 1398 ] [ 16:09 ] [ سارا ]

مترو تهران در شرایط بیماری جدید کرونا چه تمهیداتی دارد؟

ناهید خداکرمی با اشاره به فوت دو بیمار در اثر ابتلا به ویروس کرونا گفت: کمیته سلامت شورای شهر تهران در حال تهیه دستورالعمل نحوه مواجه با این ویروس برای وسایل حمل ونقل عمومی به خصوص مترو و اتوبوس است که ازدحام جمعیت را در آن شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل امروز نهایی و برای اجرا به شهرداری ابلاغ خواهد شد، گفت: در مترو و اتوبوس به دلیل آنکه افراد در نزدیکی یکدیگر قرار دارند باید مراقبت های بیشتری صورت گیرد که در نظر داریم این دستور العمل را در دو قالب مخصوص مسافران و مخصوص راهبران و رانندگان تدوین کنیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در این دستورالعمل پیشنهاد عملیاتی در مورد نصب مواد ضدعفونی کننده در هر ایستگاه مترو و اتوبوس موردتوجه قرار گرفته است، گفت: همچنین در پایان هر شیفت کاری می بایست وسایل حمل ونقل عمومی چه اتوبوس و چه مترو شستشو و  ضدعفونی شود.

خداکرمی در خاتمه با اشاره به نصب توصیه های بهداشتی در ایستگاه های مترو،اتوبوس و سطح شهر برای آموزش شهروندان به شهروندان توصیه کرد که اصول و نکات بهداشت فردی را رعایت کنند.


لذا از دانشجویان عزیز خواهشمندیم  از نزدیک شدن بیش از حد به افراد در مترو خود داری کرده همچنین از دستکش و ماسک استفاده نمایید. 



[ بازدید : 86 ]
[ پنجشنبه 1 اسفند 1398 ] [ 14:33 ] [ سارا ]

چرا صادرات ماسک نانویی ممنوع شده است؟



چرا صادرات ماسک نانوایی ممنوع شده است؟

چهار شرکت تولید کننده ماسک تنفسی نانویی توانسته‌اند بخش بزرگی از بازار کشورهای آسیایی و برخی کشورهای اروپایی را به دست گیرند و حالا انکار گمرک دست‌وپایشان را بسته است.

[ بازدید : 124 ]
[ دوشنبه 21 بهمن 1398 ] [ 17:11 ] [ سارا ]

برای اولین بار کافه کارآفرینی افتتاح شد!


                                         

خبرگزاری آریا- درحاشیه  نشست مجمع عمومی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی برق کشور کافه کارآفرینی، محفلی برای تبادل تجربیات برپا شد.  

 به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران دربابلسر، در حاشیه  بیست و یکمین نشست مجمع عمومی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی برق سراسر کشور و با همت مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه مازندران، کافه کارآفرینی با حضور مهمانان و دبیران انجمن علمی برق دانشگاه‌های کشور برگزار شد.   
     
بر اساس این گزارش، در این کافه کارآفرینی که با حضور مهندس سماکوش معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق مازندران، مهندس یوسف نژاد معاون امور صنایع سازمان صمت مازندران، مهندس سیادتی مدیر مرکز نوآوری و فناوری مازندران، مهندس عنایتی و مرادی از مدیران با سابقه شرکت برق منطقه ای مازندران و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران در محل پردیس دانشگاه برگزار گردید، میهمانان این رویداد در فضای دوستانه با دانشجویان ضمن تبادل‌نظر در خصوص زمینه‌های شغلی و ایجاد کسب و کارهای مرتبط، به انتقال تجربه پرداختند.


[ بازدید : 75 ]
[ يکشنبه 20 بهمن 1398 ] [ 12:31 ] [ سارا ]

رانت تحصیلی دانشگاه‌های معتبر دنیا برای یک گروهک در ایران



تصمیم گرفته بود تابعیت ارمنستان بگیرد و از سفارت آمریکا در آنجا اپلای کند. چند ماه دوندگی و تلاش، نهایتا روزی عکس بلیطش را برایم فرستاد و خداحافظی کرد، حالا می‌گوید دیپورت شده است آن هم به خاطر ایرانی بودن و سفری که برای اربعین به عراق داشته است.
ده‌ها نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه هم در موسسات و دانشگاه‌های برتر دنیا هیئت علمی ­شده­‌اند. دانشگاه هایی، چون هاروارد آمریکا، دانشکده پزشکی استنفورد، دانشگاه میشیگان و... که به سختی و با حساسیت‌های مختلف نسبت به مسلمانان، به خصوص ایرانیان مسلمان دانشجو می‌پذیرند بهائیان را با آغوش باز استقبال می‌کنند. در واقع دانشگاه‌­های مطرحی چون هاروارد و استنفورد که دانشجویان مسلمان نخبه ایرانی را با سختگیری‌های بسیار زیاد می‌­پذیرند برای بهائیان یک «رانت بین‌­المللی» قائلند که قطعا با کمک‌های مالی بهائیان و وابستگی آن‌ها به اسرائیل بی ربط نیست.

نکته عجیبی که در آمار و ارقام این موسسه زیرزمینی به چشم می­خورد این است که تعداد کارمندان و اساتید به ۹۵۵ نفرمی­رسد، همچنین سالیانه حدود ۱۰۰۰ دانشجوی ورودی جدید دارد. نحوه پذیرش دانشجو هم آزمونی شبیه به کنکور است. هر فرد می‌تواند ۸ رشته را انتخاب کند و آزمون بدهد. کلاس‌های درس به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود، دانشگاه دارای چندین آزمایشگاه و کارگاه و تجهیزات آموزشی فراوانی است. دروس ارائه شده در دانشگاه مانند دانشگاه­‌های دیگر و بعضا پیشرفته‌­تر است، همچنین شامل دروس دینی بهایی است.

این موسسه زیرزمینی به چشم می­خورد این است که تعداد کارمندان و اساتید به ۹۵۵ نفرمی­رسد، همچنین سالیانه حدود ۱۰۰۰ دانشجوی ورودی جدید دارد.
در ظاهر همه چیز درست به نظر می­رسد، بهائیان برای خود دانشگاهی تاسیس کرده‌­اند تا بتوانند از لحاظ علمی پیشرفت کنند. ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانیم در گروهک بهائیت همه افراد از ۱۸ سالگی دارای مسئولیت و به اجبار وارد این دانشگاه می‌شوند همچنین بهاییانِ به اصطلاح دانشجوی این موسسه زیر زمینی، هم­زمان با مخفی کردن هویت خود در دانشگاه‌های دولتی هم تحصیل می‌کنند و هر کدام ماموریتی خاص بر عهده دارند. یکی از متبریان بهائیت در مصاحبه با فارس می‌گوید:" تسجیل شدن به این مفهوم است که اسم‌تان داخل لیست بهایی‌ها می‌رود و به بیت‌العدل در اسرائیل فرستاده می‌شود. آن‌ها در سن ۱۸ سالگی شما را وارد اصل ماجرا می‌کنند. یعنی به شما مسؤولیت می‌دهند. مثلا مربی درس اخلاق، نظامت ضیافات، هیأت‌های مختلف نوجوانان یا هیأت گلشن توحید که از سه سالگی بچه‌ها را به آنجا می‌فرستند."


بهائیانی که در تهران زندگی می­‌کردند خانه‌هایشان را در اختیار دانشجویان قرار می­‌دادند تا کلاس‌هایشان را در آنجا تشکیل دهند. مثلا صبح ما یک کلاس در شرق تهران داشتیم و حدود یک ساعت بعد از آن، یک درس و کلاس دیگر در غربی‌ترین نقطه تهران داشتیم.
اواسط دهه شصت و پس از آشوب‌های گسترده در کشور، تعدادی دانشجو دستگیر و از دانشگاه‌ها اخراج می‌­شوند. آن‌ها لیدر­ها و عوامل اصلی شورش بودند و وجه مشترک بیشترشان وابستگی به فرقه­ «بهائیت» بود. نفوذ و قدرت آن‌ها میان قشر دانشجو به حدی بود که هر کدام از لیدر‌های بهائی با گروه خود مسئولیت آشوب در نقطه‌ای از شهر را بر عهده داشت و عملا شورش را رهبری می­‌کردند. این آشوب‌ها کمی پس از آن صورت گرفت که سران بهایی (شورای سه نفره) ایران موسوم به «خادمین» در نامه‌ای عملا جمهوری اسلامی را تهدید به براندازی کرد. هر چند در جریان انقلاب فرهنگی اکثر اساتید تشکیلات بهایی شناسایی و اخراج شدند، اما دانشجویان بهایی می­‌توانستند به تحصیل ادامه دهند.

 

تا سال ۷۸ موسسه بدون مشکل و مزاحمت نیرو‌های امنیتی به کار خود ادامه می­داد، اما در آن فقط فعالیت علمی صورت نمی­‌گرفت. موسسه عملا تبدیل به یک مرکز برنامه‌­ریزی و تبلیغ بهائیت شده بود. با اینکه ساختمان مرکزی موجود بود، اما کلاس­‌ها درون خانه­‌هایی در نقاط مختلف شهر برگزار می­شد. یکی از دانشجویان این دانشگاه می­گوید:«بهائیانی که در تهران زندگی می­‌کردند خانه‌هایشان را در اختیار دانشجویان قرار می­‌دادند تا کلاس‌هایشان را در آنجا تشکیل دهند. مثلا صبح ما یک کلاس در شرق تهران داشتیم و حدود یک ساعت بعد از آن، یک درس و کلاس دیگر در غربی‌ترین نقطه تهران داشتیم.»

این کلاس‌ها تبدیل به محلی برای تبلیغ بهاییت شده بود با عنوان‌هایی چون کلاس مختلط، کلاس‌های آزاد اندیشی و... دانشجویان مسلمان را به این محافل کشانده و بهاییت را برای آنان جا می‌­انداختند. پس از جذب به آن‌ها مسئولیتی واگذار کرده و راهی جامعه می­‌کردند. پس از دستگیری سال ۷۸ (که اغلب آن‌ها پس از ده روز آزاد شدند) مدیران بهایی تعهد دادند که موسسه را تعطیل کنند. چرا که با ایجاد شبکه مخفی و اقدامات ضد اسلامی حق زندگی مسالمت آمیز خود را نقض کرده بودند. اما موسسه کماکان به فعالیت خود ادامه داد. سال ۹۰  اقدام به موقع و دقیق در دستگیری چندین مدیر اصلی باعث شد دانشگاه چند ماه تعطیل باشد اما مطابق آخرین اخبار از سال ۹۱ تا به امروز هیچ گونه برخوردی با این مجموعه صورت نگرفته است. در غفلت دستگاه‌های نظارتی و امنیتی این تشکیلات زیرزمینی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌­دهد.
 
 
 
برخی کارشناسان علت کم‌تر شدن برخورد‌ها با بهائیان از سال ۹۲ تاکنون را مرتبط با مذاکرات و خواسته‌های طرف غربی از ایران م‌ی­دانند. موضع­گیری و اقدامات مقامات دولتی هم این شبهه را تقویت می‌­کند برای نمونه پیگیری و نامه‌نگاری شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور برای بازگشایی اماکن تجاری بهائیان که مورد استقبال گسترده رسانه‌­های معاند قرار گرفت. «فریبا کمال‌آبادی»، از دیگر رهبران جامعه بهائی که او هم به تازگی از زندان آزاد شده ضمن ابراز امیدواری از سخنان مولاوردی، می­‌گوید برخی از مسوولان وزارت اطلاعات در دوران زندان به او و دیگر بهاییان قول داده‌اند که حقوق شهروندی به این جامعه اعطا خواهد شد: «اما هنوز هیچ اقدام عملی از سوی دولت و جمهوری اسلامی در این زمینه مشاهده نکرده ایم»."
پیگیری و نامه‌نگاری شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور برای بازگشایی اماکن تجاری بهائیان که مورد استقبال گسترده رسانه‌­های معاند قرار گرفت.

شواهد بین المللی این سوال را پر رنگ می‌کند که" آیا قول و قراری میان دولتی‌ها و طرف غربی بوده است؟ " برای مثال در ۲۵ فوریه ۲۰۱۴ سازمان عفو بین‌الملل اعلام می­کند: «انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری در ژوئن سال ۲۰۱۳ این امید را پدید آورده بود که دولت او به " اصلاحات بسیار ضروری" در زمینه وضعیت حقوق بشر در ایران مبادرت خواهد کرد» و  در ادامه حقوق بشر را در ایران مستقیما با وضعیت بهائیان پیوند می­دهد. همچنین کمیسیون ناظر بر آزادی مذاهب در گزارشی بیان می‌کند: "از زمان روی کار آمدن حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲، وضعیت «بدتر» شده و او به «وعده‌هایی که برای تقویت حقوق و آزادی‌های فردی اقلیت‌های مذهبی داده بود، عمل نکرده است»".
 
  

عده‌ای از بهائیان نیز در نامه‌ای به حسن روحانی از او خواسته بودند تا محدودیت‌های شغلی و تحصیلی آنان را برطرف کند و به وعده خود عمل کند: "امیدواریم شما نیز به سخنان والای خود در راه احقاق حقوق دانشجویان و بسط مبانی عدالت حقیقی در جامعه، جامه عمل بپوشانید."

در شهریور ماه ۱۳۹۳ «جامعه بین المللی بهائیان» در گزارشی مدعی می‌شود: "دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه قول‌هایی که چند سال پیش در مورد بهبود وضعیت رفتار با بهاییان داده «صادق» نبوده و به این قول‌ها عمل نکرده است. قول‌هایی که ایران در این زمینه داده بود در جریان سازوکاری به نام «بازنگری عمومی دوره‌ای» (یوپی‌آر) صورت گرفت که شورای حقوق بشر سازمان ملل هر چهار سال یک بار از آن برای مرور وضعیت حقوق بشر در هر یک از کشور‌های عضو استفاده می‌کند. ”

با توجه به شواهد این ظن به وجود می­آید که یا دولت فخیمه فعالیت این دانشگاه را نمی‌بیند یا می­‌بیند، اما منفعت اقتضا می‌کند که عینکش را بردارد تا مشکل برطرف شود. هنوز این سوال مطرح است که آیا روحانی به غربی‌ها و سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر تضمینی برای عدم برخود با گروهک تروریستی بهائیت داده است؟
 

بهائیت به گواه تاریخ

نگاهی که به تاریخ بیندازیم در گذشته بهاییت جز قتل و ترور و آشوب نمی‌­بینیم، مورخان غربی از وحشی­گری آن‌ها در عهد ناصری می­‌گویند.علی محمد باب هم چندین بار توبه نامه نوشته و دروغگویی خود را تایید کرده‌­است. رنت واتسون عضو سفارت انگلیس در تاریخ خویش پس از شرحی از شورش بابیان زنجان می‌نویسد "آن‌ها پیشنهاد تسلیم را که فرمانده ایرانی پیغام فرستاده بود با پوزخند پاسخ دادند و شخص خوش‌نیت و شتابزده‌ای را که برای وساطت بین دو طرف جلو آمده بود را درجا کشتند و امان از وقتی که ایرانی‌ها به دست بابی‌ها اسیر می‌گشتند و گفته‌اند که مانند حیوان نسبت به آن‌ها رفتار و آن‌ها را با یک دست از تیر چوبی آویزان و کباب می‌کردند. "

سر پکسی سایکس نیز در تاریخ ایران با اشاره به شورش بابیان در زنجان می‌نویسد:" بابیان در این مورد به انواع فجایع و وحشیگری دست زده و حتی عده‌ای را مثل اسب نعل زده‌اند و عده‌ای دیگر را یک دست و یک پا آویزان کرده و برخی را زنده زنده در آتش افکنده‌اند. "
 
همچنین بزرگان بهائی در گردهمایی به نام «بدشت» رسما نسخ اسلام و قرآن را اعلام می­کنند و طاهره قره العین (یکی از شخصیت‌های برجسته بهائی) حجاب از سر برمی­دارد و احکام اسلام را به سخره می­گیرد. قصه امروز ما و بهائیان می­تواند صد سال آینده عراق و سوریه را حکایت کند که عده‌ای برای بقایای داعش و النصره دل بسوزانند، دختر فلان عمامه به سرِ مغروق برود و با آن­ها عکس بگیرد، جامعه جهانی هم مدام اتهام تبعیض و نقض حقوق بشر به کشور بزند.
 
 

همه نمی‌دانند!

خبرگذاری دانشجو برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این موسسه با تعدادی از نمایندگان مجلس گفت­و­گو کرده است. علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خبرنگار ما درباره موسسه آزاد بهائیان گفت: تا کنون گزارشی از وجود چنین موسسه‌ای به دست ما نرسیده است ان شاء الله در جلسه بعدی مجلس به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم از وجود این موسسه اطلاعی نداشته و گفته: بنده از وجود چنین موسسه ای آگاهی ندارم اما فعالیت این گونه موسسات آموزشگاهی چه دولتی و چه غیر دولتی باید از سوی وزارت علوم مجوز فعالیت دریافت کرده باشند. شرط پذیرش این مجوز نیز اعتقاد به دین اسلام وادیان دیگری که از نظر اسلام پیوستن به آن ها مشکلی ندارد همچون ادیان یهودی، زرتشتی و ارمنیان است. بنابراین فعالیت موسسات بهائیان که اصلا جزء ادیان شمرده نمی‌شوند غیر مجاز است. واگر اکنون چنین موسسه ای به فعالیت می‌پردازد باید با آن به طور قاطع برخورد کرد.

محمد باسط درازدهی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مصاحبه انجام نمی دهم و در این باره هیچگونه اطلاعی ندارم گفتگو را به پایان رساند.
 

پیگیری‌های ما از مسئولان امنیتی نیز به نتیجه‌ای نرسید گویا اراده‌ای در سطوح عالی کشور برای برخورد نکردن با این موسسه غیر مجاز بعد از انتخاب روحانی وجود دارد. قصه آینده ما و بهائیان می­تواند امروز عراق و سوریه باشد. کسانی در داخل کشور با امکانات این ملت سختی کشیده تربیت می‌شوند ولی برای مقاصدی علیه این ملت.


[ بازدید : 51 ]
[ يکشنبه 20 بهمن 1398 ] [ 12:13 ] [ سارا ]

اخراج ۱۷ دانشجوی ایرانی از آمریکا


به گزارش خبرگذاری مهر به نقل از سی ان ان، در این اواخر گروهی از دانشجویان ایرانی با روادیدهای معتبر ایران را ترک کردند اما چند ساعت پس از فرود هواپیما در آمریکا، با مانع برای ورود به این کشور مواجه شده اند.

هفته گذشته یک دانشجوی ۲۷ ساله ایرانی که برای گذراندن مقطع دکتری در دانشگاه ایالت میشیگان به آمریکا سفر کرده بود، در فرودگاه دیترویت از ورود به این کشور منع شد. هفته قبل از آن نیز یک دانشجوی ۲۴ ساله در فرودگاه بوستون از ورود به آمریکا منع شد.

«شورای آموزش آمریکا» (American Council on Education) نماینده ۱۸۰۰ کالج و دانشگاه در سراسر آمریکا است. تری هارتل نایب رئیس این شورا می‌گوید: دانشجویان نگرانند که هنگام ورود به آمریکا برای آنها چه اتفاقی می‌افتد. زیرا دیپورت دانشجویان به طور تصادفی و غیر قابل پیش بینی است. قبلاً هنگامی که دانشجو ویزای خود را دریافت می‌کرد، خیالش راحت بود. اما اکنون زمانی خیالش راحت می‌شود که به پردیس دانشگاه برسد.

سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا اعلام کرده هنگام غربالگری برای اعطای ویزا به افراد عوامل بیشتری را در نظر می‌گیرد و جزئیاتی را شناسایی می‌کند که در فرایندهای قبلی مشخص نبوده است.

به گفته این سازمان هیچ ضمانتی وجود ندارد فردی که ویزای ورود به آمریکا دریافت کرده، حتماً وارد این کشور شود.

وکلا و گروه‌های مدافع حقوق مهاجران معتقدند این وضعیت طبیعی نیست.

علی رهنما، مشاور حقوقی اتحادیه امور عمومی ایرانیان مقیم آمریکا نیز در این باره می‌گوید: در حال حاضر تغییری در فرآیندها ایجاد شده است. اخراج این تعداد دانشجو طبیعی نیست.

سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا آماری از تعداد دانشجویان ایرانی که طی ماه‌های اخیر از ورود به آمریکا منع شده اند را منتشر نکرده است. همچنین این سازمان ادعا می‌کند اجازه فاش کردن جزئیات مربوط به پرونده‌های افراد را ندارد.

به گفته رهنما از ماه آگوست ۲۰۱۹ میلادی تاکنون حداقل ۱۷ دانشجوی ایرانی از آمریکا دیپورت شده اند. او با بیشتر این دانشجویان صحبت کرده است. او معتقد است اخراج این تعداد دانشجو نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است. قبلاً سالانه یک یا دو پرونده دیپورت دانشجوی ایرانی وجود داشت.

طبق گفته یکی از وکلای دانشجویان، در این اواخر حداقل ۱۱ دانشجو از فرودگاه لوگان در بوستون اخراج شده اند.



[ بازدید : 63 ]
[ دوشنبه 14 بهمن 1398 ] [ 15:49 ] [ سارا ]

گفتگ و پرسش و پاسخ در دانشگاه یاسوج با کاندیدای مجلس شورای اسلامی!








به گزارش خبرگذاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، رئیس دانشگاه یاسوج گفت: نامزدهای انتخابات مجلس در استان می توانند با رعایت شرایط و مقررات حاکم بر محیط دانشگاه، در نشست های ویژه دانشجویی حضور یافته و پاسخگوی دانشگاهیان باشند.

احمد عریان با اشاره به نزدیک شدن به موعد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: نظام جمهوری اسلامی در طول چهل و یک سال اخیر با همه مشکلاتی که وجود داشته از جمله جنگ تحمیلی و ترورها و سایر مراحل سخت و حساس اما انتخابات را در هر شرایطی برگزار کرد که برای نظام و مردم جای بسی افتخار است.

رییس دانشگاه یاسوج گفت: نظام جمهوری اسلامی نشان داده که بر خلاف ادعای رژیم‌های مستکبر دنیا که دم از دموکراسی می‌زنند به رای و عقیده مردم در عمل احترام می‌گذارد اما بسیاری از کشورهای منطقه که دنباله‌رو امریکا هستند به مردم سالاری و رای مردم اعتقادی ندارند.

وی اضافه کرد: انتخابات مجلس همیشه حساسیت‌های خاص خود را دارد و این دوره نیز بنا به هر دلیل دارای حساسیت است اما باید با سعه صدر و تحمل یکدیگر و پرهیز از توهین و تخریب، از انتخابات یک فرصت ایجاد کرد.
رییس دانشگاه یاسوج با بیان این که دانشگاه ها نقش مهمی در ایجاد فضای پرشور و با نشاط انتخاباتی دارند افزود: دانشگاه مظهر خرد و دانش است و باید خردمندانه و عالمانه در همه زمینه‌ها از جمله در انتخابات حضور پیدا کند.

رییس دانشگاه یاسوج در همین خصوص با بیان اینکه دانشگاه یاسوج آماده برای ایجاد شور انتخاباتی است و از همه گفتمان‌های درون نظام و انقلاب در دانشگاه استقبال می‌کند افزود: با حفظ چارچوب‌ها و در راستای دستور العمل‌ها و قوانین و با رعایت حفظ حریم و حرمت‌ها و احترام به همه دیدگاه‌ها به استقبال انتخابات می‌رویم.

وی با بیان این که دانشگاه متعلق به دیدگاه و تفکر خاصی نیست و همه باید بتوانند اظهار نظر و ابراز عقیده کنند اضافه کرد: زمینه برگزاری و اجرای برنامه‌های انتخاباتی از جمله برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ و سخنرانی‌ها در این دانشگاه فراهم است و امیدواریم که دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر در استان بتواند رسالت خود را در انتخابات به نحو احسن انجام دهد.

دکتر عریان افزود: دانشگاه باید دارای شور و نشاط در همه زمینه‌ها از جمله در ابعاد علمی و فرهنگی و سیاسی باشد و از هرگونه برنامه و اقدام مبتکرانه و خلاقانه در حوزه‌های مختلف که به توسعه استان کمک می‌کند استقبال می‌کنیم.


[ بازدید : 43 ]
[ دوشنبه 14 بهمن 1398 ] [ 15:44 ] [ سارا ]

پیام رهبر انقلاب به اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان



رهبر معظم انقلاب پیامی به مناسبت سالگرد ۳۰ سالگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان منتشر کردند:


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش سی‌امین سالگرد تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان امروز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حامل پیام مقام معظم رهبری به تشکل‌های دانشجویی بود.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به تشکل‌های دانشجویی فرمودند: 

«اولا به آنان سلام برسانید. ثانیا بگویید امروز بیشتر از همیشه کشور به عنصر مومن حزب‌اللهی احتیاج دارد. هرچه می‌توانند بر روی مبانی پافشاری کنند.»


[ بازدید : 70 ]
[ يکشنبه 13 بهمن 1398 ] [ 17:46 ] [ سارا ]

از دانشجویان ایرانی در قرنطینه ووهان گرفته شده چه خبر ؟



رکنا: یکی از دانشجویان مشغول به تحصیل در ووهان در حالی از مساعد بودن اوضاع در این شهر می گوید که اخباری مبنی بر محبوس شدن 70 دانشجوی ایرانی در این دانشگاه حکایت دارند.


به گزارش رکنا، میر میران دانشجوی مقطع دکترای رشته ویروس شناسی دانشگاه ووهان در صحبت هایی از مساعد بودن شرایط دانشجویان در این دانشگاه خبر می دهد. او در این باره می گوید: «خدا را شکر همه چیز در این جا خوب پیش می رود و بچه ها از لحاظ شرایط جسمانی در وضعیت سالم به سر می برند و از این حیث مشکلی وجود ندارد.»


صحبت های میر میران در حالی مطرح می شود که معاون وزیر بهداشت امروز از انجام اقدامات کنترلی پیشگیرانه بر اساس پروتکل های جهانی در کشورمان خبر داده است.او در ادامه می گوید : «همچنین از طریق رایزنی های انجام شده قرار است کمک های معیشتی هم از طریق سفارت کشورمان در چین به دست دانشجویان برسد.»

علیرضا رئیسی روز جمعه در این بار گفت: با توجه به اعلام وضعیت اضطرار جهانی ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، در کشور ما نیز اقدامات کنترلی و پیشگیرانه بر اساس پروتکل جهانی سازمان بهداشت جهانی و به صورت یکنواخت با سایر کشور اجرا می شود. در بیانیه و نامه وزارت بهداشت که امروز از سوی وزیر بهداشت تقدیم دولت می شود خواسته شده است که همه سفرهای غیر ضروری و از جمله سفرهای تفریحی و توریستی از چین به ایران لغو و ممنوع شود و سفرهای کاری نیز در حداقل ممکن و فقط برای موارد ضروری انجام شود.

وی گفت: اعلام اضطرار و هشدار جهانی سازمان بهداشت جهانی برای این است که همه دولتمردان و سیاستمداران کشورهای مختلف برای کنترل ویروس کرونا پای کار بیایند و اقدامات پیشگیرانه را جدی اعمال کنند.


بازگشت ۷۰ ایرانی از ووهان در هفته آینده

معاون وزیر بهداشت افزود: اقدام مهم دیگری که وزارت بهداشت در هفته آینده با همکاری وزارت امور خارجه انجام می دهد، بازگرداندن حدود ۷۰ ایرانی مقیم شهر ووهان چین است که هفته آینده انجام می شود. حدود ۵۰ نفر از این افراد دانشجو و ۲۰ نفر غیر دانشجو هستند. اطلاعات وزارت بهداشت نشان می دهد هیچکدام از این افراد به ویروس کرونا مبتلا نیستند اما قطعا هنگام ورود به کشور مراحل قرنطینه و کنترل های شدید بهداشتی اعمال می شود.

وی گفت: در مجموع حدود ۲۰۰ دانشجوی ایران در ووهان چین مشغول به تحصیل هستند که حدود ۱۵۰ نفر آنها قبل از شیوع ویروس کرونا و قبل از تعطیلات سال نوی چینی به ایران آمدند و هیچ کدام از آنها نیز مبتلا نبودند.

رئیسی ادامه داد: آمادگی های لازم برای غربالگری و کنترل این بیماری در همه مرزهای هوایی، زمینی و ریلی وجود دارد و همه افرادی که از ایران به خارج سفر می کنند تحت آموزش های پیشگیرانه قرار می گیرند. ضمن اینکه از هفته آینده سفرهای غیرضروری به چین ممنوع می شود و با کاهش پروازهای ورودی و خروجی چین و محدودشدن این پروازها اقدامات کنترلی در فرودگاهها نیز کمتر می شود.

وی گفت: نکته دیگری که مورد توجه است، فعالیت کارگران فنی چینی است که در ایران کار می کنند به عنوان مثال حدود ۱۰۰ کارگر چینی درعسلویه شاغل هستند که احتمالا از هفته آینده و بعد از تعطیلات سال نو چین قصد بازگشت به ایران را دارند. در مورد این افراد اگر قرار به بازگشت آنها باشد قطعا اقدامات کنترلی و قرنطینه های سختگیرانه هنگام ورودشان به کشور اعمال می شود.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: در مورد کشورهای دیگر غیر از چین موارد ابتلا به ویروس کرونا به صورت تک گیر بوده و در هیچ کشور دیگری شیوع این بیماری مشاهده نشده است. البته همه پروازهایی که به صورت غیر مستقیم از چین به ایران می آیند نیز دقیقا کنترل می شوند.


هیچ مورد ویروس کرونا در ایران نیست

وی گفت: در داخل کشور نیز هنوز هیچ مورد اثبات شده این ویروس را در کشور نداشته ایم. تاکنون در مجموع ۶ نفر فرد مشکوک شناسایی شدند که دو نفر در یزد، یک نفر در قم، یک نفر در تهران و دو نفر در تبریز بودند. آزمایش های تشخیصی نشان داد که هیچ کدام به ویروس کرونا مبتلا نبودند و دو نفر مشکوک در تبریز نیز به ویروس آنفلوانزای نوع B مبتلا بودند. همه این افراد از بیمارستان مرخص شده اند و فعلا جای نگرانی نیست.

وی افزود: با این وجود جای هشدار و دقت هست و همه مردم باید اصول بهداشتی را رعایت کنند، مهمترین این اصول این است که اگر با فرد بیمار تنفسی مواجه شدند از او فاصله بگیرند. اگر دچار علایم بیماری تنفسی از جمله تب، عطسه و سرفه حتما جلوی انتشار ترشحات بینی و دهان را بگیرند، استفاده از ماسک مفید است. از دست دادن و روبوسی در این شرایط خودداری شود. حتما باید به طور مداوم دست ها با آب و صابون شسته شود یا با ژل ضدعفونی کننده، ضدعفونی شود. اگر افرادی دچار علایم بیماری تنفسی شدند از رفتن به سر کار خودداری کنند و اگر بعد از سه روز علایم کاهش نیافت به پزشک مراجعه کنند.


[ بازدید : 58 ]
[ يکشنبه 13 بهمن 1398 ] [ 17:42 ] [ سارا ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]