سوء استفاده سیاسی از دانشجویان به بهانه بزرگداشت جانباختگان


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه حضور سفیر انگلیس در تجمع دانشجویی سازماندهی شده بود، گفت: از احساسات دانشجویان به بهانه بزرگداشت جانباختگان سانحه هوایی سو استفاده سیاسی شد. 

مجتبوی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بروز هنجارشکنی‌های اخیر در سطح برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه امیرکبیر گفت: در دانشگاه امیرکبیر پیش از آنکه علت سانحه هوایی توسط سپاه اعلام شود یکی از تشکل‌های دانشجویی طی فراخوانی اقدام به برگزاری مراسم بزرگداشت جانباختگان این سانحه کرد و حتی علی رغم عدم حضور خانواده‌های افراد کشته شده نیز این تجمع برگزار شد.

وی افزود: به دنبال انتشار این فراخوان تجمع بزرگداشت، عده‌ای از دانشجویان با این پیش فرض که قرار است یک تجمع برای سوگواری و بزرگداشت جانباختگان سانحه هوایی برگزار شود در این برنامه شرکت کردند و حتی دوستان ما نیز در این برنامه حضور یافتند، اما در ادامه آنچه که رخ داد بهره‌برداری سیاسی از حضور دانشجویانی بود که در این تجمع حضور یافته بودند، چون شعار‌هایی که گفته می‌شد شعار‌های غیر اسلامی و ضد ولایت فقیه بود و در اواسط برنامه نیز آنچه که به گوش می‌رسید فقط صدای کف و سوت بود و اثری از مراسم بزرگداشت وجود نداشت.

 

شعار‌هایی برای خالی کردن بغض ساختارشکنان نسبت به سپاه پاسداران

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه شعار‌هایی که در این تجمع مطرح می‌شد بیشتر شعار‌هایی برای خالی کردن بغض افراد افراد ساختار شکن نسبت به سپاه پاسداران و رهبر معظم انقلاب بود، گفت: واقعیت این است که افرادی که در این تجمع شعار‌های ساختارشکنانه سر می‌دادند به پیاده نظام جریانات ضد انقلاب تبدیل شده بودند. به هر حال اتفاقاتی که در این تجمع رخ داد این پیام را به ما نمی‌داد که این افراد سوگوار سوگوار بودند، چون انسان عزادار دست به این هنجارشکنی‌ها نمی‌زند.

مجتبوی تصریح کرد: پس از آنکه در این تجمع برخی‌ها شعار‌های ساختارشکنانه دادند. بلافاصله سایر دانشجویانی که برای سوگواری آمده بودند صف خود را از این افراد جدا کردند منتهی وقتی این مراسم به بیرون از دانشگاه کشیده شد و جمعیت بیرون نیز که سفیر انگلیس هم در بین آن‌ها حضور داشت به صف دانشجویان ساختارشکن پیوستند نهایتا آورده‌ای که این برنامه داشت در سبد ضد انقلاب قرار گرفت.

سوء استفاده و بهره‌برداری سیاسی از احساسات دانشجویان

وی سوء استفاده و بهره‌برداری سیاسی، غیرمشروع و غیرمعقول از احساسات دانشجویان شرکت کننده در مراسم بزرگداشت جانباختگان سانحه هوایی در دانشگاه امیرکبیر و دیگر دانشگاه‌ها را محکوم کرد و افزود: با توجه به اطلاع رسانی‌هایی که در صفحات مجازی ضد انقلاب خارج نشین صورت گرفته بود به نظرم اتفاقاتی که به بهانه بزرگداشت کشته‌شدگان سانحه هوایی خارج از فضای دانشگاه امیرکبیر و با حضور سفیر انگلیس رخداد برنامه ریزی شده و فتنه آمیز بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه تحرکات ساختارشکنانه در برنامه‌هایی که با فراخوان انجمن‌های اسلامی اصلاح طلب رخ می‌دهد آسیب گفتمانی به این تشکل‌ها می‌زنند، گفت: این گونه تحرکات موجب می‌شود که تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب از گفتمان اصلاح طلبی عبور کرده و دچار انحلال و اضمحلال گفتمانی شوند. به هر حال اصلاح طلبی مقوله‌ای است که با مباحثی مانند امید همراه است و مبنای عقلانی هم دارد، اما آنچه که ما طی این چند روز در سطح دانشگاه‌ها شاهد بودیم خارج از ساختار‌های عقلانی بود.
 

تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب صف خود را از صف ضد انقلاب جدا کنند

مجتبوی گفت: توصیه بنده به تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب این است که صف خود را از صف ضد انقلاب جدا کنند، چون رفتار‌هایی که در این چند روز به بهانه برگزاری مراسم بزرگداشت کشته‌شدگان سانحه هواپیمایی در سطح برخی دانشگاه‌ها شاهد آن بودیم به گفتمان اصلاح طلبی آسیب می‌زند و موجب خواهد شد این گفتمان به اضمحلال و نابودی کامل دچار شود. به هر حال ادامه این روند موجب ذوب شدن جریان اصلاح‌طلبی در گفتمان‌هایی خواهد شد که خارج از پازل نظام قرار دارند؛ با این وجود این روند آن‌ها را به گفتمان براندازی تبدیل می‌کند و این اصلا شایسته گفتمان اصلاح‌طلبی نیست.

[ بازدید : 37 ]
[ سه شنبه 24 دی 1398 ] [ 10:32 ] [ سارا ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]