رانت تحصیلی دانشگاه‌های معتبر دنیا برای یک گروهک در ایران



تصمیم گرفته بود تابعیت ارمنستان بگیرد و از سفارت آمریکا در آنجا اپلای کند. چند ماه دوندگی و تلاش، نهایتا روزی عکس بلیطش را برایم فرستاد و خداحافظی کرد، حالا می‌گوید دیپورت شده است آن هم به خاطر ایرانی بودن و سفری که برای اربعین به عراق داشته است.
ده‌ها نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه هم در موسسات و دانشگاه‌های برتر دنیا هیئت علمی ­شده­‌اند. دانشگاه هایی، چون هاروارد آمریکا، دانشکده پزشکی استنفورد، دانشگاه میشیگان و... که به سختی و با حساسیت‌های مختلف نسبت به مسلمانان، به خصوص ایرانیان مسلمان دانشجو می‌پذیرند بهائیان را با آغوش باز استقبال می‌کنند. در واقع دانشگاه‌­های مطرحی چون هاروارد و استنفورد که دانشجویان مسلمان نخبه ایرانی را با سختگیری‌های بسیار زیاد می‌­پذیرند برای بهائیان یک «رانت بین‌­المللی» قائلند که قطعا با کمک‌های مالی بهائیان و وابستگی آن‌ها به اسرائیل بی ربط نیست.

نکته عجیبی که در آمار و ارقام این موسسه زیرزمینی به چشم می­خورد این است که تعداد کارمندان و اساتید به ۹۵۵ نفرمی­رسد، همچنین سالیانه حدود ۱۰۰۰ دانشجوی ورودی جدید دارد. نحوه پذیرش دانشجو هم آزمونی شبیه به کنکور است. هر فرد می‌تواند ۸ رشته را انتخاب کند و آزمون بدهد. کلاس‌های درس به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود، دانشگاه دارای چندین آزمایشگاه و کارگاه و تجهیزات آموزشی فراوانی است. دروس ارائه شده در دانشگاه مانند دانشگاه­‌های دیگر و بعضا پیشرفته‌­تر است، همچنین شامل دروس دینی بهایی است.

این موسسه زیرزمینی به چشم می­خورد این است که تعداد کارمندان و اساتید به ۹۵۵ نفرمی­رسد، همچنین سالیانه حدود ۱۰۰۰ دانشجوی ورودی جدید دارد.
در ظاهر همه چیز درست به نظر می­رسد، بهائیان برای خود دانشگاهی تاسیس کرده‌­اند تا بتوانند از لحاظ علمی پیشرفت کنند. ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانیم در گروهک بهائیت همه افراد از ۱۸ سالگی دارای مسئولیت و به اجبار وارد این دانشگاه می‌شوند همچنین بهاییانِ به اصطلاح دانشجوی این موسسه زیر زمینی، هم­زمان با مخفی کردن هویت خود در دانشگاه‌های دولتی هم تحصیل می‌کنند و هر کدام ماموریتی خاص بر عهده دارند. یکی از متبریان بهائیت در مصاحبه با فارس می‌گوید:" تسجیل شدن به این مفهوم است که اسم‌تان داخل لیست بهایی‌ها می‌رود و به بیت‌العدل در اسرائیل فرستاده می‌شود. آن‌ها در سن ۱۸ سالگی شما را وارد اصل ماجرا می‌کنند. یعنی به شما مسؤولیت می‌دهند. مثلا مربی درس اخلاق، نظامت ضیافات، هیأت‌های مختلف نوجوانان یا هیأت گلشن توحید که از سه سالگی بچه‌ها را به آنجا می‌فرستند."


بهائیانی که در تهران زندگی می­‌کردند خانه‌هایشان را در اختیار دانشجویان قرار می­‌دادند تا کلاس‌هایشان را در آنجا تشکیل دهند. مثلا صبح ما یک کلاس در شرق تهران داشتیم و حدود یک ساعت بعد از آن، یک درس و کلاس دیگر در غربی‌ترین نقطه تهران داشتیم.
اواسط دهه شصت و پس از آشوب‌های گسترده در کشور، تعدادی دانشجو دستگیر و از دانشگاه‌ها اخراج می‌­شوند. آن‌ها لیدر­ها و عوامل اصلی شورش بودند و وجه مشترک بیشترشان وابستگی به فرقه­ «بهائیت» بود. نفوذ و قدرت آن‌ها میان قشر دانشجو به حدی بود که هر کدام از لیدر‌های بهائی با گروه خود مسئولیت آشوب در نقطه‌ای از شهر را بر عهده داشت و عملا شورش را رهبری می­‌کردند. این آشوب‌ها کمی پس از آن صورت گرفت که سران بهایی (شورای سه نفره) ایران موسوم به «خادمین» در نامه‌ای عملا جمهوری اسلامی را تهدید به براندازی کرد. هر چند در جریان انقلاب فرهنگی اکثر اساتید تشکیلات بهایی شناسایی و اخراج شدند، اما دانشجویان بهایی می­‌توانستند به تحصیل ادامه دهند.

 

تا سال ۷۸ موسسه بدون مشکل و مزاحمت نیرو‌های امنیتی به کار خود ادامه می­داد، اما در آن فقط فعالیت علمی صورت نمی­‌گرفت. موسسه عملا تبدیل به یک مرکز برنامه‌­ریزی و تبلیغ بهائیت شده بود. با اینکه ساختمان مرکزی موجود بود، اما کلاس­‌ها درون خانه­‌هایی در نقاط مختلف شهر برگزار می­شد. یکی از دانشجویان این دانشگاه می­گوید:«بهائیانی که در تهران زندگی می­‌کردند خانه‌هایشان را در اختیار دانشجویان قرار می­‌دادند تا کلاس‌هایشان را در آنجا تشکیل دهند. مثلا صبح ما یک کلاس در شرق تهران داشتیم و حدود یک ساعت بعد از آن، یک درس و کلاس دیگر در غربی‌ترین نقطه تهران داشتیم.»

این کلاس‌ها تبدیل به محلی برای تبلیغ بهاییت شده بود با عنوان‌هایی چون کلاس مختلط، کلاس‌های آزاد اندیشی و... دانشجویان مسلمان را به این محافل کشانده و بهاییت را برای آنان جا می‌­انداختند. پس از جذب به آن‌ها مسئولیتی واگذار کرده و راهی جامعه می­‌کردند. پس از دستگیری سال ۷۸ (که اغلب آن‌ها پس از ده روز آزاد شدند) مدیران بهایی تعهد دادند که موسسه را تعطیل کنند. چرا که با ایجاد شبکه مخفی و اقدامات ضد اسلامی حق زندگی مسالمت آمیز خود را نقض کرده بودند. اما موسسه کماکان به فعالیت خود ادامه داد. سال ۹۰  اقدام به موقع و دقیق در دستگیری چندین مدیر اصلی باعث شد دانشگاه چند ماه تعطیل باشد اما مطابق آخرین اخبار از سال ۹۱ تا به امروز هیچ گونه برخوردی با این مجموعه صورت نگرفته است. در غفلت دستگاه‌های نظارتی و امنیتی این تشکیلات زیرزمینی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌­دهد.
 
 
 
برخی کارشناسان علت کم‌تر شدن برخورد‌ها با بهائیان از سال ۹۲ تاکنون را مرتبط با مذاکرات و خواسته‌های طرف غربی از ایران م‌ی­دانند. موضع­گیری و اقدامات مقامات دولتی هم این شبهه را تقویت می‌­کند برای نمونه پیگیری و نامه‌نگاری شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور برای بازگشایی اماکن تجاری بهائیان که مورد استقبال گسترده رسانه‌­های معاند قرار گرفت. «فریبا کمال‌آبادی»، از دیگر رهبران جامعه بهائی که او هم به تازگی از زندان آزاد شده ضمن ابراز امیدواری از سخنان مولاوردی، می­‌گوید برخی از مسوولان وزارت اطلاعات در دوران زندان به او و دیگر بهاییان قول داده‌اند که حقوق شهروندی به این جامعه اعطا خواهد شد: «اما هنوز هیچ اقدام عملی از سوی دولت و جمهوری اسلامی در این زمینه مشاهده نکرده ایم»."
پیگیری و نامه‌نگاری شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور برای بازگشایی اماکن تجاری بهائیان که مورد استقبال گسترده رسانه‌­های معاند قرار گرفت.

شواهد بین المللی این سوال را پر رنگ می‌کند که" آیا قول و قراری میان دولتی‌ها و طرف غربی بوده است؟ " برای مثال در ۲۵ فوریه ۲۰۱۴ سازمان عفو بین‌الملل اعلام می­کند: «انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری در ژوئن سال ۲۰۱۳ این امید را پدید آورده بود که دولت او به " اصلاحات بسیار ضروری" در زمینه وضعیت حقوق بشر در ایران مبادرت خواهد کرد» و  در ادامه حقوق بشر را در ایران مستقیما با وضعیت بهائیان پیوند می­دهد. همچنین کمیسیون ناظر بر آزادی مذاهب در گزارشی بیان می‌کند: "از زمان روی کار آمدن حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲، وضعیت «بدتر» شده و او به «وعده‌هایی که برای تقویت حقوق و آزادی‌های فردی اقلیت‌های مذهبی داده بود، عمل نکرده است»".
 
  

عده‌ای از بهائیان نیز در نامه‌ای به حسن روحانی از او خواسته بودند تا محدودیت‌های شغلی و تحصیلی آنان را برطرف کند و به وعده خود عمل کند: "امیدواریم شما نیز به سخنان والای خود در راه احقاق حقوق دانشجویان و بسط مبانی عدالت حقیقی در جامعه، جامه عمل بپوشانید."

در شهریور ماه ۱۳۹۳ «جامعه بین المللی بهائیان» در گزارشی مدعی می‌شود: "دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه قول‌هایی که چند سال پیش در مورد بهبود وضعیت رفتار با بهاییان داده «صادق» نبوده و به این قول‌ها عمل نکرده است. قول‌هایی که ایران در این زمینه داده بود در جریان سازوکاری به نام «بازنگری عمومی دوره‌ای» (یوپی‌آر) صورت گرفت که شورای حقوق بشر سازمان ملل هر چهار سال یک بار از آن برای مرور وضعیت حقوق بشر در هر یک از کشور‌های عضو استفاده می‌کند. ”

با توجه به شواهد این ظن به وجود می­آید که یا دولت فخیمه فعالیت این دانشگاه را نمی‌بیند یا می­‌بیند، اما منفعت اقتضا می‌کند که عینکش را بردارد تا مشکل برطرف شود. هنوز این سوال مطرح است که آیا روحانی به غربی‌ها و سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر تضمینی برای عدم برخود با گروهک تروریستی بهائیت داده است؟
 

بهائیت به گواه تاریخ

نگاهی که به تاریخ بیندازیم در گذشته بهاییت جز قتل و ترور و آشوب نمی‌­بینیم، مورخان غربی از وحشی­گری آن‌ها در عهد ناصری می­‌گویند.علی محمد باب هم چندین بار توبه نامه نوشته و دروغگویی خود را تایید کرده‌­است. رنت واتسون عضو سفارت انگلیس در تاریخ خویش پس از شرحی از شورش بابیان زنجان می‌نویسد "آن‌ها پیشنهاد تسلیم را که فرمانده ایرانی پیغام فرستاده بود با پوزخند پاسخ دادند و شخص خوش‌نیت و شتابزده‌ای را که برای وساطت بین دو طرف جلو آمده بود را درجا کشتند و امان از وقتی که ایرانی‌ها به دست بابی‌ها اسیر می‌گشتند و گفته‌اند که مانند حیوان نسبت به آن‌ها رفتار و آن‌ها را با یک دست از تیر چوبی آویزان و کباب می‌کردند. "

سر پکسی سایکس نیز در تاریخ ایران با اشاره به شورش بابیان در زنجان می‌نویسد:" بابیان در این مورد به انواع فجایع و وحشیگری دست زده و حتی عده‌ای را مثل اسب نعل زده‌اند و عده‌ای دیگر را یک دست و یک پا آویزان کرده و برخی را زنده زنده در آتش افکنده‌اند. "
 
همچنین بزرگان بهائی در گردهمایی به نام «بدشت» رسما نسخ اسلام و قرآن را اعلام می­کنند و طاهره قره العین (یکی از شخصیت‌های برجسته بهائی) حجاب از سر برمی­دارد و احکام اسلام را به سخره می­گیرد. قصه امروز ما و بهائیان می­تواند صد سال آینده عراق و سوریه را حکایت کند که عده‌ای برای بقایای داعش و النصره دل بسوزانند، دختر فلان عمامه به سرِ مغروق برود و با آن­ها عکس بگیرد، جامعه جهانی هم مدام اتهام تبعیض و نقض حقوق بشر به کشور بزند.
 
 

همه نمی‌دانند!

خبرگذاری دانشجو برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این موسسه با تعدادی از نمایندگان مجلس گفت­و­گو کرده است. علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خبرنگار ما درباره موسسه آزاد بهائیان گفت: تا کنون گزارشی از وجود چنین موسسه‌ای به دست ما نرسیده است ان شاء الله در جلسه بعدی مجلس به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم از وجود این موسسه اطلاعی نداشته و گفته: بنده از وجود چنین موسسه ای آگاهی ندارم اما فعالیت این گونه موسسات آموزشگاهی چه دولتی و چه غیر دولتی باید از سوی وزارت علوم مجوز فعالیت دریافت کرده باشند. شرط پذیرش این مجوز نیز اعتقاد به دین اسلام وادیان دیگری که از نظر اسلام پیوستن به آن ها مشکلی ندارد همچون ادیان یهودی، زرتشتی و ارمنیان است. بنابراین فعالیت موسسات بهائیان که اصلا جزء ادیان شمرده نمی‌شوند غیر مجاز است. واگر اکنون چنین موسسه ای به فعالیت می‌پردازد باید با آن به طور قاطع برخورد کرد.

محمد باسط درازدهی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مصاحبه انجام نمی دهم و در این باره هیچگونه اطلاعی ندارم گفتگو را به پایان رساند.
 

پیگیری‌های ما از مسئولان امنیتی نیز به نتیجه‌ای نرسید گویا اراده‌ای در سطوح عالی کشور برای برخورد نکردن با این موسسه غیر مجاز بعد از انتخاب روحانی وجود دارد. قصه آینده ما و بهائیان می­تواند امروز عراق و سوریه باشد. کسانی در داخل کشور با امکانات این ملت سختی کشیده تربیت می‌شوند ولی برای مقاصدی علیه این ملت.


[ بازدید : 52 ]
[ يکشنبه 20 بهمن 1398 ] [ 12:13 ] [ سارا ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]